mardi 9 juin 2015

Kabelboom Ford Focus mk2 1.6 tdci 2009

Beste forumleden,

Wie kan mij helpen mijn met Ford Focus 1.6 tdci mk2 2009.

Ik heb een FF gekocht als hobby object. De motorruimte was in brand gestoken en alle plastieken delen in de motorruimte was verstrooid. Ook de kabelbomen.
Gelukkig was de GEM nog in tact. Deze was ongeschonden.
Nadat ik alle onderdelen een voor een verzameld heb en deze ook aangesloten heb wil de motor niet starten.
Wat heb ik gedaan:

De startmotor op directe spanning gezet en deze draait en de motor doet pogingen om aan te slaan.


Met de sleutel starten lukt niet.
Wat doet hij en wat is op de display te zien:

Het ledlampje(pats) blijft constant knipperen. Het lijkt alsof hij niet van de startblokkering af wil gaan.
Als je de sleutel doordraai dan zie je de melding:
transmission fault; engine fault.

Ik moet wel vermelden dat de kabelboom met externe zekeringskast weliswaar dezelfde nummer hebben maar het laatste lettertje is verschillend. Oude was: kcc en de nieuwe is kca.

Verder heeft deze kabelboom meer draden lopen. De aansluitingen blijken meer draden te bevatten.

Alle elektrische onderdelen doen het gewoon.

Ik heb jullie hulp nodig om de auto aan de praat te krijgen.

Alle suggesties zijn van harte welkom.

Een Ford Focus man.

Mvg,

Radjinder


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire