jeudi 11 juin 2015

Airco pomp lekt

Beste lotgenoten :D

Ik vond dit forum met Google hedenmiddag, mijn complimenten :cool:

Sinds enkele maanden rij ik een Focus Wagon 1.6 bwj 2003. Een hele fijne auto die als gezinsauto dienst doet.

Ik heb de airco laten bijvullen en laten afpersen in de garage 2 maanden geleden. Airco was dicht althans wat men dicht noemt, test en vulapparaat gaf dit aan. Ik heb echter zelf gewerkt in de proff klimaattechniek en dus veel met airco's voor gebouwen.

Mij viel op dat na het vullen de airco wel koelde maar pas echt goed koelde als je motor boven de 3500 t/m per minuut draaide ( 9 graden gemeten ).

Onder dit toerental lag dit gemiddeld dan op 12 -14 graden gemeten bij uitblaas in de auto.

Maar ik had geen referentie wat dit moet zijn, en meestal rij je toch natuurlijk als de airco aan staat.

Het koelend vermogen werd echter steeds minder en bij inspectie hedenmorgen met UV zie ik fluoriserende sporen aan compressor tussen de flens. Verder nergens sporen van lekkage.

Intern in de pomp gaat er dus iets mis en ik wil deze vervangen.

Heeft iemand misschien pomp liggen of weet iemand adresje waar dit model pomp uit te halen is tegen betaalbare prijs?

Alvast bedankt voor een reactie.


Groetjes
John


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire