lundi 8 juin 2015

1.6i 16V 100pk schakelen en verbruik

Hallo, mijn eerste tank zit er bijna op.
Met een gemiddelde van 6.6l/100km vind ik dit best meevallen. Hoofdzakelijk 80km/u en 70Km/u wegen naar het werk.
Waar ik me wel vragen bij stel is hoe traag je eigenlijk in 5e versnelling mag rijden.
Ik merk dat ik soms in 4e zit aan 50 in 5e aan 70. Sowieso ga ik aan 60km/u naar 4e.
Dit gaat allemaal soepel zonder stotterende motor. Om te trekken schakel ik steeds een versnelling terug. Rond de 3000 toeren schakel ik meestal op.
De vorige wagen had 6 versnellingen maar was veel kieskeuriger in welke versnelling je reed.
Het likt me dat deze zowat in elke versnelling gewoon soepel rijd.
Ik wil de motor en koppeling ook niet pijn doen met te traag in versnelling te rijden.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire