samedi 2 avril 2016

Focus 1 fase 1 Motor oververhit! Of toch niet...

Ik dacht er laatst goed aan te doen om de cilinderkoptemperatuursensor te vervangen. De oude had een klein scheurtje in de stekkerhouder. Eerst een cheap ass modelletje gekocht en bij het rijden sprong de temperatuurmeter gelijk in het rood en gaf 124 graden aan. Op naar de Ford dan maar, bij de dealert eentje besteld. Eerst hadden ze een koelvloeistoftemperatuursensor besteld, na wat zoeken eindelijk de goede.

Ik deze monteren en sure enough... de teller sprong weer spontaan in het rood na even 80 gereden te hebben. Ik voelde aan de onderste slang van de radiateur en deze was koud. Ik dacht dus gelijk aan een thermostaat die kapot was en bestelde gelijk een nieuwe thermostaat en -huis. Ik vond het toch raar vinden. Dop van de expansietank eraf gehaald, auto 3000 toeren laten lopen en geen lucht en: de onderste slang werd warm, de thermostaat werkt dus. Weer rijden en de meter sprong weer in het rood en een koude slang.

Nu ben ik eens verder gaan kijken, de sensoren zijn anders. De originele sensor heeft nummer f65f-6g004-ab en degene die ik erin heb zitten is 8l3z-6g004-a. Deze heeft afgevlakte hoeken, de originele heeft dat niet. Oude er weer in en niet meer in het rood.

Moraal van het van het verhaal: mocht je problemen hebben met een meter die naar rechts springt, kijk naar de nummers. Nu op zoek naar een nieuwe goede sensor, de oude is zojuist doormidden gebroken.


Focus 1 fase 1 Motor oververhit! Of toch niet...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire