vendredi 22 avril 2016

Auto reageert nergens op!?!?

Hallo Allemaal,

Wij rijden een Focus 1.6 Ecoboost MK3 zonder problemen.
De tweede hebben we redelijk recent aangeschaft.
Een Cmax 1.6 Ecoboost... Gewoon omdat de Focus zo ontzettend goed bevalt.
Alleen hebben wij op dit moment gruwelijke spijt 😕
Kort stukje historie: aanschaf van de auto was in Nov 2015. Auto had ook tuning gehad (Met als functie: Caravan trekken) los van het redelijke hoge verbruik reed de auto perfect. Problemen beginnen ongeveer 2 weken geleden. Motorstoringslampje.🙃 Auto naar de dealer, onderzocht met een endoscoop en al... Wat bleek: motor stuk. Uiteindelijk de keuze gemaakt een nieuwe motor te laten monteren (niet bij de Ford dealer, maar bij een andere Bovag garage) Nadat dit klaar was, ben ik terug gegaan naar ZIP Tuning om de oorspronkelijke sw terug te laten zetten. (Op advies van de Ford dealer)

Toen hebben we de auto precies 1 week kunnen rijden. Afgelopen maandag: motorstoring. Ik een rondje gereden voor het huis. Wat bleek: gaspedaal geeft niet thuis. Helemaal 0 reactie. Dus auto weer terug naar de bovag garage, uitgelezen, bleek de brandstofpomp stuk te zijn. Die zijn inmiddels voor en achter vervangen. kreeg de bovag garagist de foutcodes er niet uit.... Of ik hem zelf even naar de Ford garage (500 meter verderop) kan brengen. Nou prima. Auto staat inmiddels sinds afgelopen woensdag bij Ford Eindhoven.

Inmiddels een mail de deur uit gedaan naar de bovag garagist, ZIP Tuning en de Ford dealer dat ik echt geen idee meer heb, wat te doen met die auto. Op dit moment rijd hij nog steeds niet. Bij gasgeven nog steeds 0 reactie.

ZIP heeft contact gehad met Ford en schreef: Ford heeft een aantal foutcodes doorgegeven die hoogstwaarschijnlijk met de referentiespanning op de brandstofdruk te maken hebben. Aangezien de software onlangs origineel geschreven is ben ik bang dat wij niet veel kunnen betekenen in deze kwestie.

Gisteren nog even met Ford gebeld. Zij hebben 3 laptops waarmee ze de auto uit kunnen lezen/resetten. 2 werken niet en de 3e uiteindelijk wel. Daarmee is gisteren nieuwe software geladen en de oude gewist. Nog steeds 3 foutcodes en geen power met gaspedaal.

Heeft iemand enig idee? Alle tips, suggesties zijn welkom.
Op dit moment heb ik er al voor meer dan €5000 ingepompt en dat loopt nog op... Maar ik heb nu wel een grens bereikt dat ik zo iets heb van: tot hier en niet verder!

Groet,
Pascal


Auto reageert nergens op!?!?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire