mardi 26 avril 2016

Focus niet door APK, wat nu?

Dag beste Focusclub leden,

Ik heb al bijna 6 jaar een Ford Focus 1.6 Special Collection uit 2001.
Heb hier lang en zonder veel kosten in mogen rijden. Nu zijn een aantal stukken allemaal bij elkaar gekomen tijdens de APK.

L + R a. Roestschade in wielkasten
L + R Zeer veel speling ( beinvloed weggedrag)
L.v Fuseekogelhoes open
Achterremmen metaal op metaal
Mistlamp defect
Achteruitrijverlichting defect
Lichtbeeld R.v defect

Reparaties buiten APK vallen:
Koppeling slecht
Onderhoudsbeurt nodig
Airco deffect ( lek )

Verder zit er een barst in het raam, ( niet in gezichts veld )
En helaas een deuk in mijn deur.
En als dat nog niet alles is, mijn sleutel werkt de laatste tijd ook slecht met sluiten.

Conclusie: / Wat zouden jullie doen?

Reparaties zijn hoogstwaarschijnlijk duurder dan huidige waarde, is het dat wel waard?

Onderdelen verkopen? naar de sloop? Bij een beunhaas laten reparen? In dat geval, ik kreeg maar volgens de autogarage €150 terug. er zit nog een Weitec Schroefset erop, in goede staat, die had ik er toch wel graag af voor verkoop.




Er stond ook nog een Chevrolet Lacetti 1.4-16V STYLE 2005 153.998 km voor €2500 inc gerantie en keuring. + Inruil mijn auto en omdat ik daar al jaren mijn auto liet repareren voor pakweg €2250.


Focus niet door APK, wat nu?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire