dimanche 24 avril 2016

Focus 2 fase 1 Harry's Focus MK2 Ghia

Gisteren was het dan eindelijk zover, de Focus is in mijn bezit. We moesten van Burgum terugrijden naar de Randstad. Voor een 9 jaar oude auto rijdt hij zeker nog prima. Het is een leuke uitvoering met aardig wat luxe:
- Climate Control
- Inklapbare spiegels met grondverlichting/richtingaanwijzers
- Koplampsproeiers
- Parkeersensoren
- 1.6 Ti-VCT motor (118k gelopen)
- Ghia interieur
- Voorruitverwarming
- Regen/lichtsensor
- Elektrische ramen rondom

Zoals ik bij het voorstel rondje al had vermeld, het wordt onze tweede auto. Hij gaat vooral fungeren als vervoer naar het spoor, dit scheelt mij vriendin ongeveer 40 minuten reistijd per dag. Daarnaast is de extra ruimte wel handig.

Zo staat hij er nu bij:







Ik heb voor nu een aantal ideeën om aan te passen, waaronder:

- Bluetooth voicecontrol met USB
- Sony Audio met 8 speakers
- Bijverwarming
- MK3 ruitensproeiers
- Airbagschakelaar/lampje
- Lederen interieur (als deze voor een redelijke prijs te vinden is)
- OEM Xenon (als de onderdelen voor een redelijke prijs te vinden zijn)
- Rubberen matten in het interieur
- OEM alarm
- Futura radio omlijsting
- MK2,5 instrumentenpaneel (lange termijn)
- MK2,5 GEM module (lange termijn)
- MK2,5 ABS pomp (voor de DDS, lange termijn)
En ongetwijfeld kom ik gaandeweg nog wel op meer leuke aanpassingen.

De eerste dag was geen goed begin. Op de weg naar huis waren we gestopt om even te lunchen. Toen we terugkwam en we weer wilde gaan rijden, kreeg ik met geen mogelijkheid de Focus gestart. Dus de motorkap even geopend en een beetje gerommeld aan de bougiekabels en de stekker van de bobine. En je raadt het nooit, de Focus startte in één keer en liep als een zonnetje. Daarna dus verder naar huis gereden. Eenmaal 150 km verder, bijna bij huis, motor valt uit en helemaal niks meer. Dus motorkap weer open, even aan de kabels gerommeld, en daar startte hij weer en liep verder prima. Eenmaal thuis gekomen gelijk aan de laptop gehangen. Na het resetten van de DTC's bleven er twee staan, P2303-A1 en P2300-A1 (Ignition Coil B Primary Control Circuit Low). Daarna heb ik de bobine nog eens goed bekeken, en het volgde viel op:



Ik hoop dus dat dit het probleem veroorzaakt. Ik heb contact gehad met de verkopende partij en daarmee afgesproken dat ik hier langs de lokale Ford dealer mag rijden. Deze week zouden we hier nog even contact over hebben.

Hopelijk wordt dit snel opgelost, want verder ben ik zeer tevreden met de Focus. Er zijn wel wat kleine zaken die ik nog wil aanpakken. Waaronder de motorruimte, deze moet goed schoongemaakt worden. De achter spatlappen gaan eraf en ik wil uitzoeken of het mogelijk is om de spiegels in te laten klappen bij het vergrendelen. Nu kan dit alleen met de knop in het interieur. Verder komen natuurlijk de bovengenoemde aanpassingen aan bod.

Dit verhaal gaat dus nog vervolgd worden:D


Focus 2 fase 1 Harry's Focus MK2 Ghia

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire