samedi 30 avril 2016

Focus 1 fase 1 Olie verdwijnt bij bijvullen?

Gisteren heb ik de olie van mijn auto bijgevuld zoals ik elke maand doe na +- 1000KM. Nu viel mij op dat na het bijvullen het oliepeil nagenoeg gelijk bleef terwijl ik normaal minimaal 1 hokje meer kan aflezen. Enfin uiteindelijk heb ik er nog iets bijgedaan totdat het peil gestegen was. Vervolgens heb ik 120KM gereden en leek het alsof de hoeveelheid die ik heb bijgevuld (0,2L) alweer verdwenen is.

De auto verbruikt wel wat olie, maar niet zo veel als in het bovenstaande verhaal. Is er hier waarschijnlijk sprake van een lekkage? Ik heb geen olievlekken kunnen ontdekken, of zijn de zuigerveren o.i.d. nu opeens zodanig versleten dat het olieverbruik zo de hoogte in schiet?

Alvast bedankt! Ik ben een beetje ten einde raad en ben bang dat mijn motorblok wellicht zijn tijd heeft gehad.


Focus 1 fase 1 Olie verdwijnt bij bijvullen?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire