lundi 25 avril 2016

2.5i 20V 225pk Turbo probleem

Hallo,

Ik heb sinds dit weekend een probleem met een ventiel of iets wat erop lijkt welke op mijn turbo zit tussen de luchtuitgang van de compressor en de vacuumaansluiting van de wastegate.

Het gaat om dit dingetje



En hij komt hiervandaan, waar het papier nu zit.





De slang die erop aangesloten is loopt naar het inlaatspruitstuk.

Het is kapot gegaan doen ik bij volgas overschakelde van 2 naar 3 en hij tussendoor dus heel even off boost ging. Het ging gepaard met een hard afblaasgeluid, alsof mijn intercoolerslang eraf was geklapt. (was ook het eerste waar ik aan dacht, maar die bleken nog allemaal goed vast te zitten)

Hij loopt nu niet meer stationair, wel blijft ie als je wat gas geeft heel slecht draaien.
Zonder ventiel draait ie perfect stationair.

Het lijkt alsof er normaal gesproken een O-ring of iets in hoort te zitten die het lucht dicht maakt maar dat deze gesprongen is. Tot mijn ergernis heb ik er zelfs kit resten op gevonden dus het kan goed zijn dat deze bij de vorige eigenaar al een keer kapot is gegaan en toen gewoon is dicht gekit aangezien het een onderdeel is wat niet leverbaar is door de garage.

Ik ben vandaag dus langs van Mossel geweest want ik dacht, neem dat ding mee krijg een nieuwe mee terug kan nooit veel problemen opleveren. Maar, ze zeggen tegen mij dat ze geen turbo delen los kunnen leveren ik het bij een turborevisie bedrijf moet zoeken. Dus ze hebben me het adres mee gegeven waar zij hun turbos altijd heen sturen, vervolgens zeggen ze daar weer dat het niet bij de turbo hoort en dat het gewoon bij een dealer leverbaar moet zijn.

Nu zou ik dus graag willen weten wat het uberhaupt is, want ik heb zelf geen idee, alleen dat het een soort vacuum leiding is en dat ik het nog nooit gezien heb bij andere auto's.
En of er hier mensen zijn die zo weten waar ik dit onderdeel misschien wel zou kunnen kopen of ervaring hebben met dit probleem en misschien nu al zeggen dat de oorzaak van dit probleem groter is dan alleen dit kapotte dingetje.

Alvast bedankt!
Ruben


2.5i 20V 225pk Turbo probleem

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire