dimanche 24 avril 2016

Focus 3 fase 1 Ratelend geluid 1.6 ecoboost

Goedemiddag focusrijders,

Sinds een enkele week zit er een rare ratel in mijn motor, waardoor het net lijkt of er een knikker inzit. Het geluid is het beste te horen bij een stationair toerental en wanneer de motor terug zakt in toeren richting stationair.

Autogegevens
1.6 Ecoboost 182Pk
Bouwjaar 2011

Het volgende probleem wat nu is gebeurd, mijn auto zat nog in de Bovag garantie bij een dealer. Eerst bij de ford langs geweest welke het niet zo snel kon vinden en aangaf meer tijd nodig te hebben, deze gaf al aan je heb garantie ga terug. Echter is helaas de dealer waar ik de auto heb gekocht geen :ford: dealer, in goed vertrouwen toch heen gebracht voor reparatie. Na twee dagen kreeg ik een belletje dat de auto weer klaar stond.

De dealer heeft op basis van de plaatselijke ford uit hun regio vervangen:
Distributieriem + Rollen
Nokkenasverstellers in en uitlaat

Nu heeft de auto het geratel nog steeds, maar hoor ik ook de distributieriem :nocheer: als een stroef wrijvend geluid bij dalend toerental. Toch maar weer langs geweest bij mijn ford dealer, deze constateerde dat de riem niet goed afgesteld staat:nocheer:. Tevens hebben ze alle slangen los gerukt en alle klemmen vergeten terug te monteren.

Na lang twijfelen toch maar besloten de plaatselijke ford nu in te schakelen ,waar hij morgen terecht kon. Later maar kijken wat we doen met de kosten, als het maar goed uitgevoerd word.

Mijn vraag is hebben jullie enig idee wat het geratel kan zijn?


Focus 3 fase 1 Ratelend geluid 1.6 ecoboost

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire