samedi 23 avril 2016

1.6 TDCi 110pk Roetfilter verstopt constant

Hallo allemaal,

Ik heb een 1.6tdci 109pk focus uit 2007 en heb de heletijd last van mijn roetfilter (deze is bij 160000km vervangen en er staat nu ong 2ton op de klok) de filter slipt iedere keer opnieuw dicht. Mijn turbo begin je dan beter te horen (fluitje) en de gas reactie neemt af. Ik rijd ook aanzienlijk minder km's als voorheen.

Nu sprak ik laatst een automonteur (kennis) en die had het erover om de roetfilter te laten verwijderen en uitschrijven zodat ik van het probleem af ben en geen verdere schade kan rijden aan de motor door bv teveel tegendruk.

Heeft iemand hier ervaring mee en waar zou ik zoiets bv kunnen laten doen?
Ik heb tunex bv al gevonden die dit kunnen uitvoeren.

Ik hoor graag van jullie.

M.v.gr. Kevin


1.6 TDCi 110pk Roetfilter verstopt constant

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire