Beste focus leden :)
Ik wou even iets met jullie delen!
Ik ben in bezit van een fofo 2.0 ghia uit '99
Toen ik hem kocht e.d was hij ook geheel std en zeer slecht onderhouden.
Merkte al gauw dat de uitlaat her en der rottende was en de lichtfilter mudje dicht zat.
Ten eerste had ik het oude inleg filtertje ff helemaal uitgeblazen met de compressor ende bak volledig schoongemaakt, daar lag me tog eens een pak vuil in om bang van te worden :o
Na het schoonmaken ervan merkte ik ook egt meteen verschil! Het optrekken en soepeller heid van de motor haleluja.
Toen dagt ik laat ik is even kijken wat voor pit erin zit, tog viel dit aardig tegen (was de auto nog niet helemaal gewend ook) en vond hem best "sloom" naar zij honderd.
Deed er ook de eerste keer 10.2 seconden over. "Schakelen ging niet helemaal prima in zijn 1 en jangte hem teveel door"
Voorheen reed ik een peug 306 1.4 die er theoretisch 14,9 sec over zou doen naar zijn 100, na veel aanpassing toen der tijd deed hij er 12 sec over.
En ik was dus ook niet echt verbluft over mijn huidige fofo die er theoretisch 9,3 sec over zou doen.
Later een green inlegfilter geplaatst en nog maar eens spelen, het wennen van schakelen e.d allemaal onder de knie en tikte dit keer al verbazinwekkend 8,9 sec naar de 100!
Dusja ik was al enorm blij :)
Later heb ik een vanaf de kat een volledige rvs uiaat geplaatst met sebring einddemper.
Ik merkte al meteen verschil en dacht sinds gister avond nog maar is te testen, paar keer rond de 8,3 seconden. En tot slot met wat moeite de 7,7 kunnen aantikken! Dit maakte me wel blij, alhoewel ik weet dat die testjes vast nooit 100% zijn. Zal het tog wel een nette score zijn.
Nu vroeg ik mij af wat voor leuks kan ik nog doen omdit te verbeteren!? Evt een Cold air intake of kat vervanger? 4/2/1 spruit?
Hoor graag wat jullie denken :)
Wat kan je trouwens schatten kwa vermogen met de aanpassingen van nu en van later?
Bedankt leden
Groetjes
Ik wou even iets met jullie delen!
Ik ben in bezit van een fofo 2.0 ghia uit '99
Toen ik hem kocht e.d was hij ook geheel std en zeer slecht onderhouden.
Merkte al gauw dat de uitlaat her en der rottende was en de lichtfilter mudje dicht zat.
Ten eerste had ik het oude inleg filtertje ff helemaal uitgeblazen met de compressor ende bak volledig schoongemaakt, daar lag me tog eens een pak vuil in om bang van te worden :o
Na het schoonmaken ervan merkte ik ook egt meteen verschil! Het optrekken en soepeller heid van de motor haleluja.
Toen dagt ik laat ik is even kijken wat voor pit erin zit, tog viel dit aardig tegen (was de auto nog niet helemaal gewend ook) en vond hem best "sloom" naar zij honderd.
Deed er ook de eerste keer 10.2 seconden over. "Schakelen ging niet helemaal prima in zijn 1 en jangte hem teveel door"
Voorheen reed ik een peug 306 1.4 die er theoretisch 14,9 sec over zou doen naar zijn 100, na veel aanpassing toen der tijd deed hij er 12 sec over.
En ik was dus ook niet echt verbluft over mijn huidige fofo die er theoretisch 9,3 sec over zou doen.
Later een green inlegfilter geplaatst en nog maar eens spelen, het wennen van schakelen e.d allemaal onder de knie en tikte dit keer al verbazinwekkend 8,9 sec naar de 100!
Dusja ik was al enorm blij :)
Later heb ik een vanaf de kat een volledige rvs uiaat geplaatst met sebring einddemper.
Ik merkte al meteen verschil en dacht sinds gister avond nog maar is te testen, paar keer rond de 8,3 seconden. En tot slot met wat moeite de 7,7 kunnen aantikken! Dit maakte me wel blij, alhoewel ik weet dat die testjes vast nooit 100% zijn. Zal het tog wel een nette score zijn.
Nu vroeg ik mij af wat voor leuks kan ik nog doen omdit te verbeteren!? Evt een Cold air intake of kat vervanger? 4/2/1 spruit?
Hoor graag wat jullie denken :)
Wat kan je trouwens schatten kwa vermogen met de aanpassingen van nu en van later?
Bedankt leden
Groetjes
2.0i 16V 130pk 7.72 seconde naar de 100, das tog best snel!? Evt tips nog?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire