Hallo , ik heb een vraag over een 1.8 tdci motor. Deze zit in een Transit Connect, maar dat maakt voor de storing niets uit. Deze Connect van 2008 heb ik twee en half jaar terug gekocht met 26000 km op de teller. Volledige onderhoudsgeschiedenis bij de Ford dealer bekend, dus niets aan de hand.
De eerste 20000 km liep de motor perfect. Toen een aantal keren : onder het rijden valt de motor terug naar stationair toerental en lampje ( tandwieltje ) gaat branden. Motor blijft wel gewoon lopen, maar zodra je gas geeft , begint hij te stotteren en wil niet hoger in toeren. Na een 15 minuten wachten ( met motor uit ) loopt hij weer normaal. Bij uitlezen storingsdiagnose bij de Ford konden ze niets vinden. Volgens de Ford dealer lag het waarschijnlijk aan het brandstoffilter, deze motoren zouden hier gevoelig voor zijn. Vond het een beetje vreemd, daar de auto altijd zijn beurten krijgt, en ik ongeveer 20.000 km per jaar rijdt, wat ik niet veel vind voor zo'n diesel.
Ging een tijdje goed, tot onlangs ( nu 60.000 km op de teller ) op één dag twee keer de storing, gelijk naar de dealer, maar weer geen storingsdiagnose, behalve dat de egr klep iets bleef hangen. Nu hebben ze deze klep schoon/gangbaar gemaakt, maar je raad het al : vanmorgen stond ik weer stil.
Bij Ford weten ze het niet meer, en willen eigenlijk ook niets meer doen, behalve als ik de klacht heb, maar ja, na 15 minuten is die weer voorbij.
Iemand ideeën / suggesties ? Oh ja, bij één van die keren dat ik bij toeval stilstond voor een Mercedesgarage, adviseerde een monteur daar om eens naar de lmm te kijken, ik heb een nieuwe gemonteerd, maar hiermee was de klacht niet weg.
De eerste 20000 km liep de motor perfect. Toen een aantal keren : onder het rijden valt de motor terug naar stationair toerental en lampje ( tandwieltje ) gaat branden. Motor blijft wel gewoon lopen, maar zodra je gas geeft , begint hij te stotteren en wil niet hoger in toeren. Na een 15 minuten wachten ( met motor uit ) loopt hij weer normaal. Bij uitlezen storingsdiagnose bij de Ford konden ze niets vinden. Volgens de Ford dealer lag het waarschijnlijk aan het brandstoffilter, deze motoren zouden hier gevoelig voor zijn. Vond het een beetje vreemd, daar de auto altijd zijn beurten krijgt, en ik ongeveer 20.000 km per jaar rijdt, wat ik niet veel vind voor zo'n diesel.
Ging een tijdje goed, tot onlangs ( nu 60.000 km op de teller ) op één dag twee keer de storing, gelijk naar de dealer, maar weer geen storingsdiagnose, behalve dat de egr klep iets bleef hangen. Nu hebben ze deze klep schoon/gangbaar gemaakt, maar je raad het al : vanmorgen stond ik weer stil.
Bij Ford weten ze het niet meer, en willen eigenlijk ook niets meer doen, behalve als ik de klacht heb, maar ja, na 15 minuten is die weer voorbij.
Iemand ideeën / suggesties ? Oh ja, bij één van die keren dat ik bij toeval stilstond voor een Mercedesgarage, adviseerde een monteur daar om eens naar de lmm te kijken, ik heb een nieuwe gemonteerd, maar hiermee was de klacht niet weg.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire