samedi 12 mars 2016

map/maf sensor

Hallo,

Het drama heeft zich afgespeeld... mn motor is overleden en er moest een nieuwe in.

Wat is er gebeurd:

Ik reed en ineens ging het lampje van mn motormanagement branden. Schrik hiervan en ben meteen doorgereden naar de dealer. Deze ging meten en kijken en kwam tot de conclusie dat ik mn druk kwijt was in de cilinders. 1e was 3.5 bar, 2e 3.5 bar, 3e 0,7 bar en de vierde 3,5 bar.

Motor liep ook klote en het was gedaan met het baasje. Bij een demontage bedrijf hadden ze een 1.6 16v motor liggen. Dus ik dat ding gekocht en erin geslingerd.
Nu draait hij als een trein, alleen hield ik die storing erin. Deze heb ik bij de dealer uit laten lezen en blijkt dat ik mijn map en/of maf sensor mis.

Nu ben ik op onderzoek uitgegaan en blijkt dat ik een motor heb gekregen van een model eerder ('99) en het zou geen zetec blok wezen.

Ik heb dus nu wel 2 onderdelen liggen, eentje die in mijn aanzuigbuis zou passen en eentje die tussen mn inlaatspruitstuk zou passen.

Voor beide heb ik dus geen stekkers op mn kabelboom.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Heb er ondertussen al genoeg geld ingestoken en wil dus ook verder met deze auto. Opgeven is geen optie, maar ik ben nu wel uit mijn eigen mogelijkheden gelopen.

Alvast bedankt !!!

Kevin


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire