Ik was vandaag bezig met het vervangen van de condensor en droger van het airco systeem (aparte / losse condensor), na het demonteren van de condensor bleek ook de radiateur erg slecht vooral onderin, die wil ik nu preventief vervangen, want ze moeten / willen en volgend jaar mee op vakantie en dan wil je het niet hebben dat hij lek gaat op een bloed hete dag, mensen waren het met me eens en ik had toch nog een laatste originele Ford radiateur liggen!
Nu komt de vraag, voor het uitbouwen moet ik het koelsysteem leeg laten lopen en dan de radiateur omwisselen, tot zo ver geen probleem, maar nu de vraag ik heb gehoord dat zo'n ZETEC motor moeilijk te ontluchten is, vooral in het interieur verwarmingssysteem kan nog al eens lucht blijven zitten hoorde ik!
Hoe dit het beste te doen, ik wilde radiateur geheel door de bovenste waterslang vullen met koelvloeistof, zodat die helemaal vol water zit en daar geen lucht blijft zitten en dan hem aansluiten en het expansievaatje helemaal vullen!
Bij de Escort draaide ik dan de temperatuur plug uit het thermostaat huis totdat daar water uit kwam en als dat het geval was draaide ik hem er in en zette de verwarming op vol en liet dan de motor stationair lopen totdat er geen luchtbellen meer in het expansievaatje naar boven kwamen!
Is er bij de Focus ZETEC ook zo'n hoogste punt om hem te ontluchten of waar moet je rekening mee houden, wil gelijk zorgen dat er geen lucht meer in zit!
Groet,:ford:
Gerrit!:focus:
Nu komt de vraag, voor het uitbouwen moet ik het koelsysteem leeg laten lopen en dan de radiateur omwisselen, tot zo ver geen probleem, maar nu de vraag ik heb gehoord dat zo'n ZETEC motor moeilijk te ontluchten is, vooral in het interieur verwarmingssysteem kan nog al eens lucht blijven zitten hoorde ik!
Hoe dit het beste te doen, ik wilde radiateur geheel door de bovenste waterslang vullen met koelvloeistof, zodat die helemaal vol water zit en daar geen lucht blijft zitten en dan hem aansluiten en het expansievaatje helemaal vullen!
Bij de Escort draaide ik dan de temperatuur plug uit het thermostaat huis totdat daar water uit kwam en als dat het geval was draaide ik hem er in en zette de verwarming op vol en liet dan de motor stationair lopen totdat er geen luchtbellen meer in het expansievaatje naar boven kwamen!
Is er bij de Focus ZETEC ook zo'n hoogste punt om hem te ontluchten of waar moet je rekening mee houden, wil gelijk zorgen dat er geen lucht meer in zit!
Groet,:ford:
Gerrit!:focus:
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire