De laatste tijd merk ik dat de Focus een hoger verbruik heeft.
Ook heb ik een gevoel van minder power
Inmiddels heb ik al wat sensoren schoongemaakt en het luchtfilter
en de dieselfilter vervangen, maar dat mocht niet baten.
Gisteren maar eens begonnen met het doormeten van de sensoren,
en bij de map-sensor had ik de volgende metingen
uitgangspunt : op contact en met vacuumpomp vacuum aansturen
0 1.55 volt
10 1.01 v
20 0.40 v
30 0.05 v
Een juiste beginwaarde heb ik niet , maar op internet zie je vaak iets
net onder 5 volt. Deze voltage staat wel op 1 van de andere draden
Is mijn gedachte juist dat mijn map sensor stuk is ?
Of heeft iemand documentatie waaruit blijkt dat dit bij Ford
ook 5v moet zijn ?
Gr
Ook heb ik een gevoel van minder power
Inmiddels heb ik al wat sensoren schoongemaakt en het luchtfilter
en de dieselfilter vervangen, maar dat mocht niet baten.
Gisteren maar eens begonnen met het doormeten van de sensoren,
en bij de map-sensor had ik de volgende metingen
uitgangspunt : op contact en met vacuumpomp vacuum aansturen
0 1.55 volt
10 1.01 v
20 0.40 v
30 0.05 v
Een juiste beginwaarde heb ik niet , maar op internet zie je vaak iets
net onder 5 volt. Deze voltage staat wel op 1 van de andere draden
Is mijn gedachte juist dat mijn map sensor stuk is ?
Of heeft iemand documentatie waaruit blijkt dat dit bij Ford
ook 5v moet zijn ?
Gr
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire