mercredi 27 mai 2015

"De Zuipsloep"

Eindelijk, na heel wat jaren wachten en nagels afgebeten te hebben, heb ik mijn eerste eigen autootje :cool::cheer::rock:
Het is een Volvo V40 geworden uit 2003 met een 2.0 T4 motor (200pk:badgrin:) met alles erop en eraan.

Ik zou eerder die dag naar een Ford Focus 1.8 Ghia gaan kijken in Deest, want met een licht interieur en een Ghia uitvoering sprak mij die erg aan. Daar aangekomen bleek het een enorme teleurstelling :nocheer: De lak was zó slecht dat de hele auto eigenlijk opnieuw gespoten moest worden. Ook het interieur toonde, op z'n zachtst gezegd, wat gebruikerssporen. De auto was volgens de verkoper technisch wel in beste staat, maarja dan reed ik nog in een afgetrapte auto:(

Twee dagen ervoor had ik een mailtje ontvangen van Autoscout, dat er een auto te koop stond die aan mijn eisen voldeed. Ik had zo'n automatische zoekopdracht ingesteld op zwarte V40's vanaf 2002. Deze bleek eigenlijk voor 80% aan mijn eisen te voldoen, én hij had 200 PK :dance:

Mijn moeder vond dat ik toch eigenlijk eerst bij de Focus moest gaan kijken omdat dat op de planning stond, maar ook zij vond dat niet de auto voor mij.
Dus toen heb ik haar lief aangekeken en zijn we naar Dronten gereden waar hij te koop stond. En na een 200 meter van de proefrit wist ik het al:thumbs::thumbs: Wàt een vermogen!:D Ik had al in verschillende BMW's gereden met 180 pk, maar deze turbo deed het hem. Ongelooflijk was een koppel daarbij vrijkomt. :kwijl:

Dus de auto maar meteen meegenomen aangezien de prijs ook goed was, maar helaas bleek thuis dat het motorlampje brandde:( Ook merkte ik thuis dat de auto bij een koude start de eerste minuut heel slecht stationair liep. Daar begon de ellende......

Afijn de volgende dag naar de garage in het dorp gebracht --> Bobine stuk.
Dus maar geen halve maatregelen genomen en beide bobine's vervangen + kabels en bougies.
Helaas was het probleem van de koude start nog niet verholpen, en brandde het lampje nog steeds, dus zijn de injectoren gereinigd --> geen resultaat :nocheer:
Toen kreeg ik de rekening --> ruim 620 euro en nog steeds een kapotte auto :nocheer:
Daar werd ik niet blij van en heb toen tegen de garage in het dorp gezegd dat ze moesten gaan zoeken en geen kosten meer mochten maken (diagnose is bij hun klantenservice). Na ongeveer 1,5 week kreeg ik een telefoontje dat de kleppen stroef liepen in de opwarmfase van de motor:shock:
Wilde ik dat opgelost hebben zou dat een koprevisie betekenen, maar Volvo NL had mijn garage al verteld dat ik hier nog jaren mee kon rondrijden.

Het zat mij toch helemaal niet lekker, en was bang dat ik een kat in de zak gekocht had. Dus meteen maar even naar Dronten gebeld, maar ik verwachtte er niet veel van omdat ik geen garantie had.

MAAR dat bleek niet het geval:cheer: Ik had gelukkig bij de eerste problemen al eens naar Dronten gebeld, dus vonden zij ook dat dit niet moest kunnen, zo kort na de koop. Zij wilden dit graag kostenloos voor mij oplossen, maar dan moest de auto wel weer naar Dronten komen.

Zo gezegd, zo gedaan. Eenmaal in Dronten bleken het de kleppen helemaal niet te zijn. Jullie begrijpen wel, het vertrouwen in mijn garage is weg. Het was een elektronisch probleem, maar ze wisten nog niet precies waar het zat. Een week later kreeg ik het verlossende telefoontje, hij was gemaakt en liep heel netjes:dance::cheer::rock::party:

En inderdaad, toen ik hem ging halen liep het beestje heel netjes. Uiteindelijk moesten de kleppen gesteld worden, en zijn er twee temperatuursensoren vervangen.

Update's heb ik eigenlijk maar even uitgesteld nadat ik toch die onverwachte rekening moest betalen van mijn garage, en er weer even gespaard moet worden :lol: Maar de eerste is toch al een feit, dakrails :schater:

Zo, nu heb ik het verhaal gedaan, en hier volgen de foto's van mijn eigen "Zuipsloep"



















En hier de foto met dakrails:


:rock::thumbs:


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire