mercredi 27 mai 2015

60k onderhoudsbeurt

Beste leden,

Ik hang zojuist de telefoon op met de Ford Garage en daar werd ik helaas niet zo vrolijk van :(. De reden is de prijs.. +/- €1000 euro :shock:

Ik zelf heb een :ford::focus3: Mk2 Fase 1 uit BJ 10-2007
De fort heb ik ik gekocht met 53k op de teller en altijd netjes onderhouden bij de dealer. Echter heeft de auto nu 60k aan getikt en dient er een groot onderhoud plaats te vinden. Echter word er aan gegeven dat de auto bij 8 jaar of 160k de distributieriem vervangen moet worden.
De grote beurt incl. Distributieriem en apk komt uit rond de €1000 euro. Nou gaat deze auto vermoedelijk weer de deur uit na de vakantie en gaat plaats vinden voor een stationwagon.

Ik vraag jullie advies,
Is de prijs die word vertelt rieel of kan het goedkoper maar wel op een normale manier?
Moet ik deze onderhoud uberhaubt laten uitvoeren aangezien de auto toch na de vakantie verkocht gaat worden en is het zonde van me geld?

De auto zelf verkeerd (technisch) nog in mind staat, remsets zijn nog top in orde, loopt als een zonnetje enz. Alleen de accu is mogelijk een keertje aan vervanging toe. Nieuw allseasons banden dus perfecte auto.

Ik zie graag jullie reactie :)
Gr.
Bas


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire