samedi 25 juin 2016

Mondeo Dragunov's Mondeo MK5: The Beginning!

Zoals jullie nu wel al allemaal weten gaat de Focus II de deur uit en begin ik hier aan een nieuw avontuur, maar ditmaal in een Mondeo MK5 2.0TDCi 150PK Titanium met het First Edition Pack erop.

Na veel wikken en wegen of de Focus II in ons bezit ging blijven, zijn we tot the conclusie gekomen om toch te zoeken naar een andere wagen.

De Focus II heeft me 8 jaar lang trouwe dienst bewezen, al heeft de wagen me nu en dan ook eens goed laten vloeken... Was een mooi proces om van een Focus II Trend een wagen te maken die bijna volledig stond hoe ik de wagen wenste, alhoewel het proces me ook wel de nodige kopbrekingen, stress en meer heeft bezorgd. Daarom wou ik nu een wagen die niet zoveel veranderingen nodig heeft, dus kwam ik automatisch uit bij een Titanium, dat was me mininum vereiste; ook een wagen die me meer ruimte geeft, dus dan kwamen we uit bij Mondeo en met een motor die genoeg kracht heeft om sportief uit de hoek te komen indien gewenst, dus de 2.0L

We hadden al verschillende wagens bekeken, ook al afspraak gemaakt om naar een wagen te gaan zien en paar dagen voor de afspraak vond me vrouw een wagen op het internet die onderdeel was van een stockopruiming bij een Ford dealer.

Donderdag 23 juni 2016 toch eerst de wagen gaan bekijken bij een Ford dealer waarmee we reeds een afspraak hadden en dan doorgereden naar de andere dealer, waar ik dus dan uiteindelijk de wagen van heb gekocht.

Wagen grondig bekeken en paar plekjes lijm op het dak van de beschermfolie op het dak (gingen ze nog eruit poetsen), paar krasjes in de koplamp (gingen ze er ook uithalen) en geen electrische verstelling zetel (stond wel op de site) hebben er ons niet van weerhouden om de wagen toch te kopen.

Testritje gedaan en ik was direct verkocht. Wat rijdt die wagen goed en bezit tal van opties waarvan ik waarschijnlijk nog maar 1% ervan heb gebruikt tijdens de testrit.

Ook met de dealer overeengekomen dat me huidige zomerbanden (Good Year Eagle F1 Asymmetric 2 met velgrandbeschermer, waarvan er twee pas nieuw zijn) op de Mondeo velgen komen.

Volgende week donderdag (30 juni 2016) mag ik de wagen ophalen en dan komen er natuurlijk persoonlijk foto's van de wagen...


Paar foto's van de site van de dealer (die de meesten al gezien hebben in me andere Thread):






Eerste updates zijn trouwens al aangeschaft:

- K&N filter
- Laatste kaartupdates F5


Mondeo Dragunov's Mondeo MK5: The Beginning!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire