vendredi 24 juin 2016

Focus 3 fase 1 Ecoboost motor stuk gelopen

Een relatie van me heeft een Focus 3 met de 1.0 Ecoboost motor. Hij heeft deze auto 3 jaar geleden gekocht, de auto was toen 6 maanden oud.
De auto is niet bij een officiële dealer gekocht, wel bij een Bovag bedrijf.

Nu is de motor stuk gelopen door een defecte koelwaterslang. Voor deze slang is er een callback actie geweest (of misschien nog wel) Hij heeft hier echter nooit bericht van gekregen, niet van Ford NL, en niet van de lokale dealer.

Hij is bij de dealer geweest om te bespreken wat de opties zijn m.b.t. de motor. Compleet vervangen blijkt de enige mogelijkheid.
Wat wel heel vreemd is is dat de dealer in de computer wel heeft staan dat zijn auto nog geen reparatie / modificatie op de callback actie heeft gehad. De dealer weet dus dat deze auto nog een keer gedaan moet worden. Op zijn vraag waarom de dealer geen contact met hem heeft opgenomen kreeg hij de reactie, als je niet in de garage komt dan gaan we daar ook niet achteraan..... De auto krijgt gewoon keurig zijn beurten bij de Bovag garage waar hij hem heeft gekocht.

Wie is er nu verantwoordelijk voor het feit dat de motor stuk is gelopen omdat de modificatie niet is gedaan?

Ford Nederland? Zij weten wie de eigenaar is van de auto, ze sturen ook bericht dat hij voor de APK moet.
De Ford Dealer? Ook zij weten dat deze auto de modificatie moet hebben en wie de eigenaar is.
De Bovag garage? Daar heeft hij hem gekocht, zonder aanvullende garantie overigens. Dat zou ik ook niet doen op een auto die 6 maanden oud is en een demo was van Ardea.


Focus 3 fase 1 Ecoboost motor stuk gelopen

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire