lundi 27 juin 2016

Focus 1 fase 2 Focus van de vrouw...

Toch maar eens een topic openen na anderhalf jaar...

Na een flinke tijd in een Opel Corsa 1.4 te hebben gereden was het tijd voor wat nieuws, de Focus beviel erg goed tot nu toe én we wilden graag een 5 deurs als 2e auto, dus waarom niet gewoon nog een Focus er bij. Het werd een metallic zwarte 1.6 uit 2002 met 137k op de teller en zag er op wat poetsen na zeer goed uit, zowel binnen als buiten.

De eerste tijd niet zo veel gedaan... Setje andere velgen, Ghia 15". ST spoiler op de achterklep, was al in de goeie kleur dus zo gemonteerd. Van Mike een onderste ST170 grill overgenomen. Binnen extra verlichting boven de achterbank, een Ghia chromen strip op de achterklep, een zwarte Mk2 pook, originele MP3 radio en een Parrot.

Afgelopen weekend de schade weggewerkt die er sinds begin dit jaar op zat. Parkeerschade door een van de buren en alles gelukkig netjes vergoed gekregen van de verzekering en de afgelopen tijd op zoek gegaan naar onderdelen. Meteen de koplampen vervangen door originele Hella bi-xenon's (net als in de wagon), daar zat nog wel wat werk aan...

Zo stond ie er bij:


En zo is ie nu:



De koplampen heb ik van 2 sets 1 goeie set gemaakt. De goeie set was van een rechts gestuurde auto en ik heb een setje beschadigde van een vaste land auto voor een zacht prijsje gevonden. Omdat ik niets wilde aanpassen aan de auto zelf heb ik de units zo aangepast dat ze nu plug en play zijn en de oude er (mocht het nodig zijn) weer terug kunnen. De lenzen uit de beschadigde waren nog goed en heb ik schoongemaakt en omgewisseld met de Engelse. Voor de hoogte verstelling heb ik de pinnen in de stekker omgezet zodat ze ook werken. Verder moest ik een massa draad doorlussen om de Xenon te laten werken.



Het resultaat:

Nu beide auto's met xenon:


Heb nog een paar kleine dingen liggen die er op moeten, maar sinds de eerste kleine er is sinds eind februari is vrije tijd een zeldzaam goedje... Airco fixen staat nu eerst op het lijstje...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Focus 1 fase 2 Focus van de vrouw...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire