mercredi 29 juin 2016

Focus 2 fase 1 2.0 TDCI schokken en inhouden

Sinds ik de Focus (2005) voor de deur heb, viel me het volgende op.
Ten eerste: verbruik is in mijn ogen te hoog, eerste meting kom ik rond de 1 op 13km.

Daarnaast valt me op dat als ik gas geef en rond de 3000 toeren komt auto opeens inhoudt, normaal valt dit niet op omdat ik daarvoor al schakel.
En derde probleem, en dit is niet altijd, schokt de auto als ik constante snelheid rijd. Dit is op te lossen door even gas te geven. Soims gaat het weg en soms blijft ik het schokken licht voelen. Net alsof er iets is met brandstof toevoer.
En daarnaast heb ik flink wat zwarte rook als ik doortrek.

Van de week als eerste de auto afgelezen en daar zag ik maar 1 foutmelding, namelijk P0490. Dat is dus EGR klep.

Gisteravond deze er even uitgehaald en zag dat er een plaatje tussen was gedaan.Maar zonder gaatje. Daarom gaf de auto een fout melding.
Klep gecontroleerd en deze bewoog goed zonder enig probleem. Voor de zekerheid wel gereinigd. Toen alles weer ingebouwd, nu met een gaatje in het plaatje, waardoor ik dus nu geen foutmelding meer zou moeten krijgen.

Ik wilde eigenlijk ook de gasklep even reinigen, maar jammer genoeg was de onderste torx dolgedraaid, dus daar moet ik van de week nogmaals naar kijken.
Hopelijk is het schokken een vuil gasklep, maar vraag me wel af wat nou het hoge verbruik kan veroorzaken?

Heb geen idee wanneer de brandstof filter vervangen is. Dus die zou ik nog moeten doen. Weet alleen niet of dat zelf ook te doen is. Neem aan dat er geen lucht in de leidingen kan blijven.

Is er verder nog iets anders waar ik naar kan kijken? Ook wat schokken betreft en inhouden bij 3000rpm?


Focus 2 fase 1 2.0 TDCI schokken en inhouden

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire