vendredi 24 avril 2015

Zijn er hier nog handige hobbyisten?

Deze vraag is wel Ford gerelateerd maar heeft (misschien) weinig met een Focus te maken.

Op mijn andere auto zit een electrische ventilator op de radiator. Deze springt nu aan en uit wanneer dat nodig is. Op zich werkt het maar het is nu wel zo dat hij volle bak draait of anders gewoon uit staat. Wat er in de praktijk op neer komt dat bij stilstand hij vrij snel aanspringt en onder het rijden weer uitvalt. Ik zou graag zien dat alvorens hij echt nodig is al langzaam zou beginnen te draaien en dan naar gelang te temperatuur sneller zou gaan draaien. Dat scheelt denk ik ook veel lawaai onder de motorkap. Er zijn setjes te koop die dit kunnen regelen van oa Derale ed. Maar zelf bouwen vind ik eigenlijk veel leuker. Bovendien zijn zulke setjes vrij prijzig dus als ik van een sloopauto (Focus wellicht?) zo'n regeling kan afhalen of uit componenten dit zelf kan bouwen heeft dat mijn voorkeur.

Ik heb wel enige electrotechnische kennis maar die is niet ver genoeg om zoiets in elkaar te flansen. Dus vandaar de vraag hier op het forum. Ik hoop dat hier mensen zijn die weten hoe dit in elkaar te zetten of weten van welke auto ik eventueel zo'n regeling kan afhalen.

Elke input is welkom.

Groet Flip


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire