mardi 28 avril 2015

Met pijn in het hart...

...moet ik afscheid gaan nemen van mijn Focus Wagon Van 1.8 TDDI.


Niet mijn foto, ik moet nog foto's maken

Over iets meer dan twee maanden word ik pappa en omdat er in deze grijs-kenteken-Focus maar twee stoelen zitten is dat met een kleine niet handig. Tijd dus voor iets anders.

Jammer dat ik afscheid moet nemen van mijn maatje. In de afgelopen 4 jaar (60.000km gereden, stand is nu 185.600) heb ik eigenlijk niks spannends meegemaakt. Distributieriem bij 154.000, maar dat weet je vantevoren. Nieuwe dynamo en accu, nieuwe remmen. Maar, zoals mijn monteur zegt: "Je hebt nog geen uitlaat kapot gereden". Super betrouwbaar dus.

Ik heb inmiddels proefgereden in een Peugeot 407. Fijne auto, maar geen Ford. Vanmiddag ga ik een Mondeo proberen.

Ik heb veel nuttige informatie van dit forum kunnen halen, iedereen bedankt daarvoor! (Ik ben meer een lezer dan een schrijver)

Nog een laatste vraag: Wat zou een reële inruilprijs voor mijn auto zijn?
- Ford Focus 1 MK2 Wagon Van (grijs kenteken, particulier eigendom)
- 1.8 Tddi, handgeschakeld
- Bj. april 2004 186.500 km gelopen
- Aluminium Ford Velgen (5x2 spaaks)
- Goldcruise cruise control

De verkoper van de 407 wilde er max. 1000,- voor geven. Is dat niet heel weinig?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire