jeudi 23 avril 2015

Mr. G

Hallo allemaal!

Common courtesy om je ergens even voor te stellen! :) Dus bij deze.

Nadat ik na 6 jaar rijplezier mijn inmiddels 22 jaar oude Fiësta ten hemel heb moeten sturen, want: op!, ben ik sinds 6 dagen de trotse bezitter van een Trend Station uit '01.

En wat een upgrade it is!

Na uitgebreide oriëntatie op de internets om de beste tweedehands te scoren en anderhalve dag toeren door Nederland, heb ik de mijne gevonden.

De markt is groot en het aanbod snel wisselend. Er is een hoop zooi en af en toe een pareltje te vinden.

Ik heb de mijne gevonden in de Valkenswaard bij Biemans. Top-meneer!

Geen poeha, geen geleuter. Alleen maar goed spul.

Afijn, wat heb ik aangeschaft?

Een zwart-metallic Trend Station, bouwjaar 01-2001. 1.6i 101PK.
175.000 km NAP, dealer onderhouden. En dat kan je zien onder de motorkap!
Rondom staat ie op nagenoeg nieuwe Michelin-bandjes en kan ik nog een jaar vooruit met de APK!

Ik ben (als ik het NAP-lijstje volg) de 3e eigenaar.
En de vorige 2 waren duidelijk zuinig op hun automobiel! :)

Kortom ik ben in mijn nopjes met mijn aanschaf!! :)

En het kan aan mij liggen en het feit dat ik hiervoor een 1992 fiëstaatje reed, maar deze jongen is echt bloedsnel! Ik moet m nog ff timen qua acceleratie, maar ... wat een feest!


Qua uitvoering is deze trend redelijk kaal. Natuurlijk: er zit airco in, en sportondestel en dito stoelen, en warmtewerend getint glas, maar voor de rest is ie lekker orgineel. :)
Wel centrale vergrendeling, maar geen AB. :(
Dus meteen maar vanavond mijn eerste 'tuningsetje' besteld bij SPY: een AB voor de CV: http://goo.gl/nWrJBM

Een bescheiden tuningstartje, maar voor mij, die nog nooit serieus een moersleutel in een auto heeft gestoken, een leuk begin.

Ik moet zeggen, mijn handen jeuken :) Ik ben best wel technisch aangelgd en ik heb echt zin om iets moois te maken van deze prachtige :focus: !


Ik heb de afgelopen dagen met heel veel plezier en interesse al veel draadje hier doorgenomen en ik krijg er steeds meer zin in om van mijn :focus: een blijvertje te maken. Ik rijdt sowieso gemiddeld 10-12k per jaar, dus met 175 k en deze staat waarin ie nu verkeerd, kan ik nog veel plezier hebben! :)

Nou tot zover!

Ciao!


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire