Hi allen,
Ben nieuw hiero- heb me ng niet voorgesteld.
Ben geen newbee op het auto vlak. Ook niet op het gebied van tuning.
Mn 'vorige' auto - ik heb 'm nog - is een Seat Leon FR 20VT uit 2004. Met momenteel 86k erop. (240PK/386Nm). Waslijst aan aanpassingen - oa Quaife LSD.
Heb uitgebreid 'onderzoek' gedaan naar de ST alvorens er een aan te schaffen.
En de auto overtreft mn verwachtingen. Super chassis, meer dan voldoende vermogen.
Wilde eens wat anders dan de 'standaard' GTI. Daar doe ik die auto tekort mee, want die dingen zijn ook super.
Ik ben niet van plan meer te gaan 'tunen', daar ben ik na mn Seat wel klaar mee. (het ding is probleemloos hoor, maar het kost toch ook kapitalen)
Toch zijn er een paar dingen die ik aan de ST wellicht zou willen aanpassen. Dit nav wat ik lees bij anderen over de auto.
Een daarvan is de intercooler. Het is duidelijk dat de standaard intercooler (was bij de MK2 ook al) al snel 'heat soaked' raakt. Ik kan me voorstellen dat daardoor problemen kunnen ontstaan. Zeker icm met een andere map.
Mounttune biedt niet voor niets hun MP275 upgrade aan incl intercooler (en CAI), en dan behoud je in de Uk de volledige fabrieksgarantie.
Overigens bieden veel Ford garages - bv Dekker in Noord Holland - Rica aan. De waardes die ik daar zie geloof ik niet zo. De ST heeft een relatief kleine turbo, de K03 (zelfde als mijn Leon), dus je kan niet gek veel extra verwachten.
Idealiter zou ik - even los van de kosten - het volgende willen doen:
Quaife
Intercooler
Motorsteun (gaat gebeuren, dwz ik krijg de Ford eigen upgrade)
Short shifter (gaat gebeuren)
Meer motorvermogen zie ik niet zo zitten - ding is snel zat.:rock:
Ben nieuw hiero- heb me ng niet voorgesteld.
Ben geen newbee op het auto vlak. Ook niet op het gebied van tuning.
Mn 'vorige' auto - ik heb 'm nog - is een Seat Leon FR 20VT uit 2004. Met momenteel 86k erop. (240PK/386Nm). Waslijst aan aanpassingen - oa Quaife LSD.
Heb uitgebreid 'onderzoek' gedaan naar de ST alvorens er een aan te schaffen.
En de auto overtreft mn verwachtingen. Super chassis, meer dan voldoende vermogen.
Wilde eens wat anders dan de 'standaard' GTI. Daar doe ik die auto tekort mee, want die dingen zijn ook super.
Ik ben niet van plan meer te gaan 'tunen', daar ben ik na mn Seat wel klaar mee. (het ding is probleemloos hoor, maar het kost toch ook kapitalen)
Toch zijn er een paar dingen die ik aan de ST wellicht zou willen aanpassen. Dit nav wat ik lees bij anderen over de auto.
Een daarvan is de intercooler. Het is duidelijk dat de standaard intercooler (was bij de MK2 ook al) al snel 'heat soaked' raakt. Ik kan me voorstellen dat daardoor problemen kunnen ontstaan. Zeker icm met een andere map.
Mounttune biedt niet voor niets hun MP275 upgrade aan incl intercooler (en CAI), en dan behoud je in de Uk de volledige fabrieksgarantie.
Overigens bieden veel Ford garages - bv Dekker in Noord Holland - Rica aan. De waardes die ik daar zie geloof ik niet zo. De ST heeft een relatief kleine turbo, de K03 (zelfde als mijn Leon), dus je kan niet gek veel extra verwachten.
Idealiter zou ik - even los van de kosten - het volgende willen doen:
Quaife
Intercooler
Motorsteun (gaat gebeuren, dwz ik krijg de Ford eigen upgrade)
Short shifter (gaat gebeuren)
Meer motorvermogen zie ik niet zo zitten - ding is snel zat.:rock:
JWZ Focus ST3-250
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire