lundi 29 août 2016

Help! Hittegolf dwong mij een ander auto te kopen

Zo dan mensen, de hitte afgelopen dagen was slecht.
Met voeten als lood, zweten alsof ik aan het afkikken was (Monster energie was op), en 45 Minuten bakken in de zon om de explorer af te tanken heerlijk in de benzinedampen....( Tankontluchting was defect).
Trok mijn bankpas mij richting Tilburg.... als ik wou sturen kreeg ik spanky....:schater:

Met tegenzin dus de weg vervolgt en meteen met de feiten op mijn neus gedrukt moest ik van mijn bankpas stoppen bij de SUPER ENGE KIA!!! dealer......
Mijn bankpas ging naar binnen maar nam de sleutel mee. IK KON GEEN KANT OP! en kreeg zelfs de dreiging dat als ik weg zou lopen deze mij nog erger zou straffen als nu het geval....
Ik stond geparkeerd met de Explorer voor een eng klein picanto! IK HEB ER NOG SLAPELOZE NACHTEN VAN!!!
De verkoper kwam naar mij toe, en de bankpas keek om het hoekje met gebaren van ( I SEE YOU!, en SLITTROAT gebaren)
Ik moest papieren tekenen om de Explorer in te ruilen en een andere auto in ontvangst te nemen.
Ik kreeg idem sleutels van deze vriendelijke man, en ''mocht'' mijn spullen rustig in de ander auto stoppen waar ik naast stond.
HOE TOEPASSELIJK!!! EEN ZWARTE AUTO!!!!
Met tegenzin heb ik dus mijn spullen overgeladen. En intussen kwam mijn bankpas met de papieren naar buiten.
Deze bleef gek genoeg na dit incident zwijgen! zei of deed totaal niks meer!!! alsof het een droom was!!!

Helaas, geen droom.
de volgende dag zocht ik vergeefs de Explorer. Maar zag enkel een zwarte nog onbekende auto staan waar voorheen de Explorer stond.
In mijn broekzak zat gek genoeg wel mijn bekende huissleutels, maar een onbekende groene sleutel met KIA erop!!!!
Na een schop tegen de band (niet te hard, wil de auto niet totalos hebben).
Heb ik besloten toch maar de sleutel erin te stoppen in het deurslot, bij het missen van een AB.
De Kia is heel anders dan ik gewend ben van de Full-Size Mercury en de Grote loge Explorer. Alles is plastic Fantastic! het piept en kraakt liefdevol, en zie goddank dat er een airbag in zit. (zal ik vast eens nodig moeten hebben)
ik start de motor en de motor snort. HUH?!? 4 cylinders? Geen mooie zware brom van een dikke V6? Geen bulderend geluid van een mooie oerdegelijke V8???
Ik gaf gas, en het klonk ...... schattig:nocheer:
DAFUC? Schattig? IK BEN EEN MAN!!!! nouja, de kleur van de auto is in elk geval ''stoer'' zwart.....
Oh, Schakelbak.....schakelen....sorry ROEREN als ik zou doen in een bakje Noudlesoep...

Motor gauw uit, en uitstappen...
Ik gooi de portier dicht zoals met de Explorer, maar ik schrok meteen heel erg hiervan. Ik dacht toch echt dat deze dwars door de auto zou gaan!

owee, Rondje om de auto. Oh, Kia Sportage.... Nu weet ik het dus zeker, het is een Koreaanse Noudle!!!
Toch benieuwd wat er zo een schattig geluidje maakte onder de locatie waar de motor zou zitten, en wat ik aantrof was echt om met tranen in de ogen van te krijgen....zo een schattig klein motortje....>ARGHHHH zeg ik het weer!!!!!

Nader inspectie blijkt dat het gaat om een 2.0i 16V.....als ik 4 blikken monster energy zou drinken heb je dezelfde hoeveelheid.....

Mensen, ik wou dit toch met jullie delen, en heb als bewijs foto's gemaakt van dit hele gebeuren.
Uiteraard wel daar waar mensen mij niet zouden zien dat ik foto's van maak.... stel je voor ze zouden kunnen denken dat ik er trots op ben!!!!

AUB, Niet schrikken, ik wil melden dat ik niet verantwoordelijk zal zijn voor ondergespuugde monitoren, brekende schermen smartphones, of weglopende honden. (schoonmoeders wel, maar als dat gebeurd vraag ik 15 euro voor deze dienst).

Hier komt die dan. wat ze sportage noemen


en het ''schattige'' motortje.


Interieur nog geen foto's van, ben claustrofobisch en durf niet langer dan 10 minuten hier in te zitten....moet eerst de angst overwinnen.





(Deze verhaal berust deels op waarheid, en dat van aankoop kia)
(Het lijkt niet zo maar ik ben geestelijk nog kern gezond, al doet dit anders blijken:mrgreen:)
(Wenst mij A.U.B sterkte, Bij voorbaat dank)


Help! Hittegolf dwong mij een ander auto te kopen

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire