samedi 27 août 2016

Focus 2 fase 2 Focus Wagon Mk2.5 koppeling of pook zit vast

Ik heb sinds een tijdje een Ford Focus Wagon 1.6 uit 2011 (een van de laatste Mk2.5 gok ik). Overgenomen van goede vriend van me die hem altijd zeer zeer zuinig heeft gereden en nauwkeurig bijgehouden. Auto ziet er ook, ondanks de 180.000km, als nieuw uit van binnen en buiten. Bizar mooie deal.

Wat minder mooi is dat ik vandaag op een N-weg reed met wat drempels en bochten waar ik wat tussen 2 en 4 moest schakelen en out of the blue begon het schakelen stroperig te worden. Ik dacht eerst dat ik me vergiste maar het werd steeds erger tot bij een stoplicht de pook muurvast zat.

Lang verhaal kort; af laten slepen door buurman naar huis en maandag maar eens even naar de dealer laten slepen.

Nu ben ik toch al, zo zaterdagavond, nieuwsgierig naar jullie gissingen. Aanwijzingen:

- tot mijn verbazing kan ik met motor uit en zonder koppeling te gebruiken hier voor de deur alle versnellingen soepel schakelen.Dit riekt voor mij naar iets van de koppeling zelf en niet de bak.
- er waren geen voortekenen en ook in de korte rit vanaf eerste signaal tot stilstand geluiden, geuren, temperaturen, etc.
- auto heeft altijd alle beurten gehad

Overigens is dat slepen ook nog wel een klusje zeg. Viel me vies tegen, maar kwam goed (iets van 10km).


Focus 2 fase 2 Focus Wagon Mk2.5 koppeling of pook zit vast

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire