mardi 22 septembre 2015

Focus 2 fase 1 Zelf PCM updaten naar 7BUG?

Hallo,

Ik ben benieuwd of hier iemand zelf weleens de PCM op een Focus ST heeft geupdate naar de laatste versie, de zogenaamde 7BUG?

Op dit moment draait mijn Focus ST nog op 7BUF, maar ik merk dat bij het kopen van een 2e hands dreamscience handheld met modx dat deze regelmatig wordt aangeboden als dat deze alleen werken op de 7BUG versie.

Nu heb ik een OBD2 kabel met de zogenaamd goede FTDI chip en ook het befaamde elmconfig programma. Ook heb ik op de website van elmconfig zowel 7BUF als 7BUG gedownload. Mijn strategie zou dan zijn om eerst de 7BUF uit mijn auto uit te lezen en te controleren of deze hetzelfde is als de gedownloade versie. Zo ja, dan geeft dit mij vertrouwen dat de 7BUG ook de goede versie is.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere met het flashen van de PCM en hoeveel risico het met zich meebrengt. Als het fout gaat rijd de auto tenslotte niet meer


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire