mardi 22 septembre 2015

2.0 TDCi 136 pk Auto loopt niet meer zuinig en stinkt naar ...?

Beste mede-focus-rijders,

Ik heb een probleem met mijn Ford Focus.
Sinds een half jaar loopt de auto niet meer zo zuinig als daarvoor.

Heb de auto nog niet zo heel lang en had de auto nog geen beurt gegeven
dus besloot om de olie te laten vervangen samen met oliefilter brandstoffilter
interieurfilter en luchtfilter. Na wat onderzoek ook nog een reiniger door de
brandstof gegooid.

Na het vervangen van de filters begon plots de auto vreselijk naar diesel te stinken. Ik ben toen terug gegaan naar de garage en daar bleek dat de verstuivers ineens extreem waren gaan lekken (waarschijnlijk puur toeval geweest) Alle verstuivers zijn toen weer goed aangedraaid en het probleem was over.

Toch rijd de auto nog steeds niet zuinig (en dat terwijl ik rustig rijd) en nu sinds 1 maand stinkt de auto na dat hij een tijdje gelopen heeft en warm is.
Heb geen idee wat het is (geen diesel) maar een heel penetrante lucht.

Wie o wie kan mij vertellen wat deze geur is en wat de oorzaak kan zijn dat mijn auto niet meer zuinig loopt.

Misschien dat dit er nog iets mee te maken heeft: Soms als ik de auto start dan start hij niet in 1 keer omdat het lijkt of hij op dat moment niet genoeg brandstof krijgt dus slaat dan half/net niet aan.

Heb ook gelezen over het dichtzetten van de EGR klep en dat, dat veel problemen kan verhelpen maar heb nog niet zo veel verstand van auto's om in te schatten of dit het probleem zal verhelpen.

Hoop dat iemand van jullie deze problemen herkend en antwoord heeft!

Alvast bedankt voor jullie reacties, groeten EJ


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire