vendredi 30 octobre 2015

Travelpilot EX autoradio

Hoi Focusclub,

Sinds kort eigenaar van een Ford Focus uit 2007 geworden. Een heerlijke auto waar ik naar tevredenheid in rij.

De Focus is uitgerust met een Blaupunkt Travelpilot EX radio. Hierover gaat tevens mijn vraag.

Als ik de auto van het slot af haal, gaat het display van de radio aan. Het logo van Fort en de huidige tijd staat op me te wachten. Ideaal! Maar zodra ik de motor daadwerkelijk start lijkt het alsof de spanning voor een fractie van een seconden wordt onderbroken. Het logo verdwijnt, verlichting van de radio gaat uit en de radio komt weer op. Als je hier naar kijkt ziet het er allemaal erg hysterisch uit.

Nu weet ik dat het starten van een auto het circuit kort kan onderbreken. Maar wat me dwars zit is de opmerkelijke volgorde van uitgaan en snel weer aan flitsen. Het voelt niet natuurlijk zoals ik dat vroeger met een aftermarket radio had. (Tevens andere auto)

Daarnaast kan ik me niet herinneren dat de radio zich enkele dagen geleden ook zo gedraagde.

Kan iemand met een Focus en de desbetreffende radio zich hierin vinden? Of zoek ik problemen die er eigenlijk helemaal niet zijn?

Ik heb in mijn omgeving iemand al horen praten over een dergelijk probleem met zijn carkit (parrot). Die claimde dag zulke problemen altijd te maken hebben met stekkers en kabels juist aansluiten. Nu ben ik hier zelf sceptisch over m.b.t. de radio, want een ISO stekker lijkt me maar op één manier te passen.

Hoor het graag hoe jullie hier over denken.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire