dimanche 25 octobre 2015

Focus 3 fase 1 Welke maat velgen + winterbanden

Hoi,

Wij hebben sinds kort een Ford Focus 3 wagon 1.6 TI-VCT uit 2011 gekocht. Nu zijn we ons aan het oriënteren voor een extra set stalen velgen met winterbanden.

Onder de auto zitten nu 17" lichtmetalen velgen met maat: 215-50 r17.

Na wat speurwerk op diverse internetshops kom ik steeds uit op 16" stalen velgen met banden maat: 205-55 r16 of 215-55 r16.

Nu lees ik ook internet diverse berichten dat bij andere bandenmaten, je afwijking in je kilometerteller/boordcomputer/verbruikcijfers krijgt.

Zelf heb ik er totaal geen verstand van welke stalen velgen ik nu moet kiezen en welke maat banden ik moet kopen, en ik hoop dat jullie mij hier advies in kunnen geven?

En is het nu ook zo dat de bandenmaat in je boordcomputer zit opgeslagen?

alvast bedankt :)


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire