mercredi 21 octobre 2015

Nieuwe catalysator nodig?!

Dag allemaal,

Diverse malen heb ik al bruikbare tips gelezen op dit forum. Maar nu heb ik toch een best wel groot probleem.

Al ruim een jaar geeft mijn auto geregeld een motorstoring aan. Dit is dan code p0430. De testresultaten van de diverse sensoren geven aan de de catalysator failed.

Vandaag heeft mijn garagehouder alle lambasondes getest. Deze zijn idd niet kapot. Ook de luchtmassa meter en sondes schoongemaakt. Maar de storing lijkt toch echt uit de katalysator te komen.

Ik heb een ford focus 2 uit 2005 (fase 1 volgens mij). Betreft de volgende versie: Ford Focus Wagon 1.6 16V Ti-VCT Titanium

Aangezien dit een 'speciaal' model is zitten er ook net wat andere en duurdere onderdelen onder. Zo zitten er in de katalysator niet 2 maar 4 lambasondes. Mijn garagehouder heeft nagevraagd of een universele katalysator zou passen maar deze zouden niet 4 lambasondes hebben. Ofwel ik ben veroordeeld tot een originele kat à €1450 excl btw?!?!

Hebben jullie mogelijk nog een ander idee of oplossing?

Ik hoor het graag.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire