samedi 24 octobre 2015

Focus 1 verbrande klep, project

Wederom een 1,6 MK1 opgekocht lopend op 3 cilinders.
Klep verbrand was alweer snel duidelijk ( geen compressie)
Blok gedemonteerd, klepseals en defecte klep vervangen. Remvloeistof laten inweken op de zuigers, schoon gemaakt.
Na monteren gelijk starten , veel rook wat vrij logisch was.
Auto rijdt als een tierelier , snel en klinkt goed maar het olieverbruik is belachelijk te noemen.
Compressie is dik in orde.
Na herstel de bobine nog vervangen (ging plots inhouden)
Nu de vraag dat olieverbruik komt dus niet door de klepseals maar door de zuigerveren zoals al eerder door andere is aangegeven.
De motor is echter geflusht van boven af en van uit de olie.
Zal het dan toch zijn dat er gewoon nieuwe zuigerveren in moeten ?
Nu wil ik dus bij het volgende project de cilinders zelf gaan honen . Filmpje,s op you tube laten zien dat dit wel moet lukken. Er moeten dan nieuwe zuigerveren in maar wat nu als de zuigerveren nog goed en de hoon groeven nog zichtbaar? Worden die cilinders dan echt ovaal wat ik wel eens ergens las ? Ik neem aan dat het dan einde oefening is .
Graag jullie mening


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire