dimanche 25 octobre 2015

Focus 2 fase 1 Stotter in de motor

Sinds een paar dagen heeft mijn focus last van een stotterende motor (1.6).
Ik heb 1 foutcode gezien via de ODB en dat is die van 'cylinder 4 misfire detected'.

Omdat ik niet meer zeker wist wanneer de bougies voor het laatst vervangen zijn, hebben we deze gistermiddag maar vervangen om de meest voor de hand liggende oplossing meteen weg te werken, maar dit bleek het probleem niet te zijn.

Bij het vervangen van de bougies hebben we gezien dat er water rond de bougies stond (ik heb geen volvo kap bovenop het blok, missschien toch maar 1 aanschaffen).

Als laatste heb ik nog 1 ding wat wellicht interessant is (of juist paranoide :)). Ik las dat wanneer de catalysator niet goed is er een rotte eieren geur uit de uitlaat komt. De laatste week hebben we wel last van een hele vieze geur binnenin de auto als hij een tijdje stil gestaan heeft (en nee, we hebben geen eten/drinken in de auto laten liggen :)).

Wat zouden in dit geval de vervolgstappen moeten zijn?


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire