vendredi 1 août 2014

Nieuwe (helaas niet trotse) eigenaar van een Ford Focus I

Hallo allemaal,



Allereerst bedankt aan de gebruiker 'kolere' voor dit forumonderwerp. http://ift.tt/1sbm9d3. Erg nuttige informatie.



Mijn naam is Tim Bijnen. Een tijdje terug zijn we ons gaan oriënteren op het kopen van een ford focus, omdat we een tweede auto nodig hadden. We kwamen uit op dit type omdat het degelijke auto's zijn, en wat veiliger en ruimer zijn dan onze huidige auto (citroen AX). Veiligheid was voor ons erg belangrijk ivm onze zoon van nu 11 maanden, die ook regelmatig met ons mee rijd.



Afijn, vorige week hebben we dan onze auto aangeschaft. Ik heb zo goed mogelijk de checklist gevolgd en ik dacht een goede auto te hebben gekocht. Tuurlijk kan er iets mis zijn met de auto dacht ik, maar dat zal nooit heel veel kosten. Hij rijdt namelijk prima, geen rare geluiden etc. Vandaag bracht ik hem naar de garage omdat de 'check engine' lamp brandt, en ja hoor, 1700 euro aan reparaties en onderhoudsdingen.



Maargoed 1700 euro in de garage is geen 1700 euro als je het zelf doet dacht ik. Ik ben geen automonteur, maar vaak is dat ook niet nodig. Ik heb al eens een aandrijfas vervangen (AX), benzinepomp (AX), bougies (old timer mercedes), remschijven (volvo v40), multiriem en riemspanner (volvo v40). Daarom dacht ik dus, laat ik me maar inschrijven op dit forum, om hulp en informatie te vragen over de te repareren onderdelen, de noodzaak ervan, en welke garage ik dit het beste kan laten doen, of beter zelf doen.



Ik ga even een nieuw onderwerp starten in het onderdeel Techniek & Onderhoud, met daarin een gespecificeerde lijst van kapotte of te vervangen onderdelen.



Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tim




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire