mercredi 27 août 2014

Focus 1 fase 1 Dikke zwarte rook na nieuwe injectoren 1.8TDci

beste focusrijders,

Ik heb al veel zoekpogingen gedaan om erachter te komen wat het zwart roeten van mijn auto veroorzaakt.

De auto is naar mijn mening goed onderhouden geweest, wel al 338000km gereden.

Nieuwe injectoren had hij laatst nodig omdat de retour 4x teveel was.

Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn denk ik dan.

Verder heb ik de EGR ook al volledig afgedopt.



Maar nog steeds, en niet alleen bij volgas, rookt de auto heel veel zwarte rook.

Bij een warme motor en dan even een rit bij toerentallen boven de 3500toeren er even alles flink uitblazen is ook niet de oplossing, want kort daarna gaat het roken gewoon weer verder.

Zou het logisch zijn dat de intercooler stuk zou kunnen zijn?

Zijn er andere mogelijkheden want andere mensen hebben ervaren?



mvg

Sven

Focus wagon 1.8 Tdci 115pk




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire