mardi 26 août 2014

Focus C-Max Bekabeling defect: motorstoring + uitroepteken

Een tijdje geleden heb ik als duttende bijrijder van mijn C-Max 1.8 uit 2003 (naar later bleek) per ongeluk met mijn voeten aan de bekabeling onder het dashboardkastje gerommeld. Plotseling viel de cruisecontrol en andere meldingen uit, begon lampje motorstoring en rode uitroepteken te branden.



Naar de kant van de weg, Belgische Touring erbij, heeft de contacten gecheckt en ingespoten met WD-40, en we zijn zonder meldingen weer vertrokken. Wagen laten checken bij uni garage, maar kon er niet zoveel mee aanvangen zonder van alles te vervangen (kabelboom etc).



Nu begin zo af en toe willekeurig weer de melding van motorstoring en uitroepteken te komen, waarna een lichte klap onder zekeringkast dashboardkast voldoende is om de meldingen weer te laten verdwijnen. Ook werkt dan regensensor, lampsensor, cruisecontrol, meldingen op dashboard etc. ook weer.



Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Motor is prima, dus loos alarm. Er is een storing tussen computer van de wagen en het dashboard door losse contacten o.i.d. Reparatie bij garage zal wel erg duur zijn, en die kosten wil ik (uiteraard) liever niet maken. Iemand tips?




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire