samedi 30 août 2014

Overmatige bandenslijtage?

Mijn Focus staat op 18" Individual velgen. Om de velgen zitten Continental banden van het type 'contisportcontact' in de maat 235/40 R 18 91Y.



Deze wielen zijn nieuw onder de auto gezet toen ik hem kocht, nu 5 maanden en een paar dagen geleden. Ik heb zojuist gezien dat de achterbanden zijn versleten tot op de indicator. Ik heb nog geen 10.000 kilometer met de auto gereden. De voorwielen vertonen deze slijtage niet, dat is juist het vreemde.



Is het niet vreemd dat de achterbanden in zo'n korte tijd en met zo weinig kilometers zijn versleten?

Hoe lang gaan banden gemiddeld mee? Welk kilometrage is normaal?



Natuurlijk ga ik de dealer om een reactie vragen maar ik ben ook nieuwsgierig naar de mening van de forumleden...



Overigens, de productiecode is 4912, dus week 49 van 2012. Welke verwachting mag je hebben als je nieuwe banden koopt in 2014?




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire