samedi 2 août 2014

Focus 2 fase 1 Melvin's 2.5 ST

Hoi!



Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Ford Focus ST uit 2007 in de mooie kleur Panther Black.



In dit topic wil ik voor mezelf alles mooi bijhouden wat ik allemaal met mijn auto doe, en natuurlijk hoor ik daarop ook graag kritiek/tips/aanmerkingen.



Toen ik de auto kocht in Losser (Overijssel) was de auto qua uiterlijk helemaal standaard. Motorisch zat er een K&N CAIS op gemonteerd, een Bollen Racing dumpvalve en de auto was gechipt met een Bluefin mapping. Ook was er nog een RS koppeling geplaatst uit voorzorg.



Op dit moment zag de auto er zo uit:











Toen ik zag hoe vies de open K&N filter was, heb ik gelijk een filter element van K&N besteld voor in de originele luchtfilter. Deze had ik er namelijk gewoon bij gekregen. Deze wil ik dus ook gaan terug bouwen.



Omdat ik het standaard uiterlijk van mijn Focus toch wel een beetje braaf vind in vergelijking met een Oranje ST, wil ik hier wat aan gaan doen.



Om te beginnen heb ik afgelopen week mijn auto eens lekker verwend met een goede was en poetsbeurt.



Eerst gepolijst:







Daarna 2 lagen Sealant en 1 laag Carnauba was:







En op het eind van de middag was de glans weer als nieuw:







1 Augustus 2014



Gisteren heb ik al mijn ruiten behalve de voorruit laten tinten. De ruiten in mijn portieren zijn getint volgens wettelijke principes. Heel erg veel donker zijn ze dus niet. Maar voor de achterruit en de achterste zijruiten ben ik voor de donkerste folie gegaan die ze hadden, namelijk maar 3% licht doorlatend. Sommigen zullen dit misschien niks vinden omdat het zicht bij nacht stukken minder is, maar ik neem dat maar voor lief. We hebben immers ook de buitenspiegels nog.



Dit alles heb ik laten doen bij Glascoating Someren. Hierover ben ik 100% tevreden. Vakkundig personeel, goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik mocht tijdens het hele proces aanwezig zijn bij de auto, er werd mij ook vanalles uitgelegd. Degene die mij had geholpen was ook erg vriendelijk en geinteresseerd naar mijn auto.



Na afloop netjes een certificaat erbij gekregen (5 jaar garantie) en een gratis bus ruitenreiniger.



's Avonds vond ik het tijd om eens wat mooiere foto's te maken met mijn camera. 2 hiervan vind ik wel de moeite waard om met jullie te delen.











Afgelopen week heb ik ook een Milltek Sport catback uitlaat besteld. Ik vind namelijk dat de standaard uitlaat redelijk stil is. Ik wil de 5 cilinder toch wel wat meer horen. Wel heb ik gekozen voor de resonated versie omdat het niet te veel lawaai moet geven.



Volgende update zal dus de Milltek uitlaat zijn!



Ook wil ik aankomende week contact gaan zoeken met Wheelcare in het plaatsje Zeeland om mijn velgen hoogglans zwart te poedercoaten.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire