Hallo,
Na meer dan 4 jaar meelezen wordt het eens tijd dat ik me hier voorstel :whistle:
Ik ben Joachim, 31 en uit België. Mijn allereerste auto was een Honda civic hatchback uit 1993 met een 1.3 erin. Enkele jaren later overgestapt naar een Honda Accord coupe 2.0i uit 1999. Mooie luxeuze auto waar ik een kleine 10 jaar probleemloos met gereden heb. Buiten normaal onderhoud nooit problemen gehad met de Honda's.
Ik heb wel altijd gedroomd van iets sportievers. Belangrijkste vereisten waren: redelijk zeldzaam, mooi motorgeluid, snel, praktisch (boodschappen en hond) en passend binnen mijn budget zowel op vlak van aankoop als onderhoud.
Komende van Honda lag een Civic Type R voor de hand, maar na een testrit met een S2000 kwam ik erachter dat dit niks voor mij was. Het hoogtoerige karakter van deze motoren heeft zijn charme, maar ik zag het niet zitten om telkens naar 5-6k toeren te gaan om snelheid te maken. Subaru Impreza STI was net te duur en is uiterlijk niet van de mooiste. Tot ik de Focus ST ontdekte... Betaalbaar, mooi, snel, 2.5 turbo dus overal voldoende vermogen. Enkele jaren gespaard en in het voorjaar er eindelijk één gekocht :cheer:
De kleur was mijn 2de keuze (na blauw), maar de prijs was goed en dus ben ik nu de trotse eigenaar van een oranje Focus ST, bouwjaar 2009 en momenteel staat hij op 55.000km. Ben er héél tevreden van. Het geluid van die 5 cylinder word ik gewoon nooit beu. Het koppel onderin is leuk en echt een verademing na enkel atmosferische benzines gereden te hebben. De lederen recaro stoelen zitten ook heel comfortabel en houden me goed vast.
Veel is er nog niet aan veranderd en ik denk dat dit voorlopig nog wel zo zal blijven. Momenteel heeft hij als extra's:
- Strategem Ultra op Perf+ map. Lineaire map die het motorgeluid behoudt, perfect voor mij. Die Strategem is zijn geld trouwens dubbel en dik waard vind ik. Loggen gaat heel makkelijk en ik heb em vast in de auto geinstalleerd zodat ik een aantal parameters kan volgen. Zo breng ik bv altijd de koelvloeistoftemperatuur terug tot zo'n 85° voor ik de motor afzet (ter beperking van het risico op een scheur aan een cylinderwand)
- Airtec Gen3 Stage1 Intercooler.
- 16" Dezent Re dark velgen met Michelin Alpin A4 winterbanden
Hieronder nog enkele foto's (die sticker met reclame moet er trouwens nog eens af :))
En nog eentje met de winterwielen (crappy kwaliteit wel :nocheer:)
Na meer dan 4 jaar meelezen wordt het eens tijd dat ik me hier voorstel :whistle:
Ik ben Joachim, 31 en uit België. Mijn allereerste auto was een Honda civic hatchback uit 1993 met een 1.3 erin. Enkele jaren later overgestapt naar een Honda Accord coupe 2.0i uit 1999. Mooie luxeuze auto waar ik een kleine 10 jaar probleemloos met gereden heb. Buiten normaal onderhoud nooit problemen gehad met de Honda's.
Ik heb wel altijd gedroomd van iets sportievers. Belangrijkste vereisten waren: redelijk zeldzaam, mooi motorgeluid, snel, praktisch (boodschappen en hond) en passend binnen mijn budget zowel op vlak van aankoop als onderhoud.
Komende van Honda lag een Civic Type R voor de hand, maar na een testrit met een S2000 kwam ik erachter dat dit niks voor mij was. Het hoogtoerige karakter van deze motoren heeft zijn charme, maar ik zag het niet zitten om telkens naar 5-6k toeren te gaan om snelheid te maken. Subaru Impreza STI was net te duur en is uiterlijk niet van de mooiste. Tot ik de Focus ST ontdekte... Betaalbaar, mooi, snel, 2.5 turbo dus overal voldoende vermogen. Enkele jaren gespaard en in het voorjaar er eindelijk één gekocht :cheer:
De kleur was mijn 2de keuze (na blauw), maar de prijs was goed en dus ben ik nu de trotse eigenaar van een oranje Focus ST, bouwjaar 2009 en momenteel staat hij op 55.000km. Ben er héél tevreden van. Het geluid van die 5 cylinder word ik gewoon nooit beu. Het koppel onderin is leuk en echt een verademing na enkel atmosferische benzines gereden te hebben. De lederen recaro stoelen zitten ook heel comfortabel en houden me goed vast.
Veel is er nog niet aan veranderd en ik denk dat dit voorlopig nog wel zo zal blijven. Momenteel heeft hij als extra's:
- Strategem Ultra op Perf+ map. Lineaire map die het motorgeluid behoudt, perfect voor mij. Die Strategem is zijn geld trouwens dubbel en dik waard vind ik. Loggen gaat heel makkelijk en ik heb em vast in de auto geinstalleerd zodat ik een aantal parameters kan volgen. Zo breng ik bv altijd de koelvloeistoftemperatuur terug tot zo'n 85° voor ik de motor afzet (ter beperking van het risico op een scheur aan een cylinderwand)
- Airtec Gen3 Stage1 Intercooler.
- 16" Dezent Re dark velgen met Michelin Alpin A4 winterbanden
Hieronder nog enkele foto's (die sticker met reclame moet er trouwens nog eens af :))
En nog eentje met de winterwielen (crappy kwaliteit wel :nocheer:)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire