mercredi 31 décembre 2014

Fiesta project ford fiesta s edition 2011 van mijn vrouw

Na lang twijfelen toch er voor gekozen de auto van mijn vrouw hier neer te zetten.



verhaal vooraf.

Mijn vrouw is nooit een auto liefhebber geweest, als ze haar auto al eens ging wassen na 4 jaar is het al veel, heb mijn vrouw leren kennen toen reed ze een citroen saxo, waarvan niet alleen het lak groen van was, maar ook alle rubbers :(



maar ja ik als ford liefhebber in hart en nieren heb ik in 2009 mijn vrouw een andere auto gegeven, een rode ford fiesta cool en sound bouwjaar 2008.

met gods gratie mocht ik hier een andere radio in monteren (ford sony radio met 6cd front lader) mocht er een fiesta st uitlaat onder en gingen er 15 inch softline velgen onder.







toen kwam bij mijn vrouw de auto liefde al iets op gang.



planning was eigenlijk om in 2009 de nieuwe ford fiesta aan te schaffen, maar prijs technisch kwam dit niet goed uit dus vandaar de 2008 cool en sound .



toch bleef het bij mij kriebelen om voor mijn vrouw toch een nieuwe type ford fiesta te bemachtigen.



na jaren zoeken kwam ik deze dan ook eindelijk begin 2014 tegen op internet bij schadeautos.nl, alleen had deze fiesta wel een hele vervelende schade en was de prijs veels te hoog.



toch de auto ruim 6 maanden in de gaten gehouden, tot dat deze zover in prijs daalde dat ik deze bijna niet kon laten staan, toen pas deze auto aan mijn vrouw getoond.

ik stond met een mond vol tanden toen ze riep, DIE IS GAAF DEZE FIESTA WIL IK GRAAG HEBBEN :kwijl:



zo gezegd zo gedaan, ik een zware bus van mijn werkgever geleend incl een autoambulance, en samen met mijn vrouw naar friesland gereden om de auto beter te beoordelen of dit daadwerkelijk de nieuwe auto voor mijn vrouw zou gaan worden.

Daar aangekomen en de auto bekeken te hebben zakte de moed wel even in mijn schoenen, de schade was toch nog heftiger dan gedacht:(



snel foto's gemaakt van de schade deze doorgestuurd naar mijn vader en naar een collega plaatwerker, toen ik van de laatste te horen kreeg dit is prima te herstellen, alleen kwam mijn budget in de knoop,



toch om de tafel gaan zitten met de verkoper en tot een mooie aanschaf prijs overeen kunnen komen, de auto opgeladen en mee naar huis genomen.



thuis aangekomen auto van de ambulance gereden, al het geleende materiaal terug gebracht, en knutselen maar.

















(zo moet de andere zijde er weer uit komen te gaan zien ooit ):lol:













dit is ook 1 van de rede geweest deze fiesta te kopen, aangezien de zeer leuke en lage kilometerstand :lol:



toen is het demonteren begonnen















binnenscherm compleet verdwenen







r.v portier demonteren











terwijl de auto nog vol in de schade staat 1e modificatie al uitgevoerd









in de tussen tijd was mijn zwager op internet aan het zoeken naar onderdelen, aangezien mijn budget beperkt was, besloten veel gebruikte onderdelen te plaatsen.

zo kwam mijn zwager een gebruikt achterscherm tegen in belgie







afspraak gemaakt met de beste man en met de focus incl een gehuurde aanhanger deze wezen halen in belgie.



zo had ik ook al een rechter portier en een achteras aangeschaft via onderdelenlijn.nl



eerst maar eens de achteras vervangen en dan gelijk de bodem verder te beoordelen, hopelijk dat deze geen grote klap heeft opgelopen











hier is te zien hoe krom de achteras is





heb ook het meest geweldige hulp tot mijn beschikking, en wat doen je als het gaan regenen en je bet buiten aan het sleutelen, dan span je toch eff een blauw zeil.





achteras er onderuit





nieuwe er weer onder





alles staat weer recht en er kan weer normaal met de auto gereden worden.

:cheer::cheer:




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire