jeudi 31 juillet 2014

Focus 2 fase 2 Uitvallen motor 1.6 TDCi Econetic

Goedemiddag allemaal,



Ik heb sinds kort een probleem met mijn Focus.

Wanneer ik vermogen vraag (bijvoorbeeld bij oprijden snelweg), wil het motorvermogen wel eens volledig weg vallen. Ook heb ik al eens gehad bij het uitrijden van een tunnel, op cruise control, 110 km/h, dat de cruise control er af sprong, en hetzelfde probleem voorkwam.



Motor blijft dan (in versnelling) wel draaien, maar zodra ik de koppeling

in trap, valt deze uit. Wanneer ik dan weer start, doet hij gewoon normaal, en kan ik gewoon doorrijden.



Ook wanneer ik optrek lijkt de motor wel eens in te houden.



Ik vermoed zelf, aangezien de auto nu 205.xxx km's gelopen heeft, dat het

roetfilter zijn beste tijd gehad heeft, en aan vervanging toe is.

Dat het regeneratieproces niet goed afgerond kan worden, en de auto zegt,

laat maar zitten, doe het zelf maar.



Iemand hier andere ideeen over?



Bedankt alvast voor de hulp!



Gr. Niek




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire