jeudi 29 janvier 2015

Led verlichte subwoofer ring.

Hallo allemaal, ik zat een beetje te knutselen en brainstormen en dacht misschien is het leuk om jullie hierin mee te nemen, mocht er iemand belangstelling hebben bij het volgende.



ik heb een poos geleden ledstrips gehaald bij de action, (~2-3 euro p.s) en wou ze aanvankelijk onder mijn koplampen plakken. Maar heb ook een aantal leuke idee'tjes voor mn auto opgedaan bij onze amerikaanse collega's.



dit is een ledstripje overigens..







en dus het volgende. ik wou al een tijdje iets doen met licht en muziek. dus ik heb zitten nadenken over hoe ik die ledstrips kon laten "flashen" op de muziek.



dus heb ik het volgende gedaan.

Let op, ik heb dit gedaan met een JBL GTO, het moet met alle subwoofers kunnen. en verder wil ik graag aangeven dat ik niet zeker weet of de ledjes het zo heel lang gaan volhouden ja of nee.





Haal je SubWoofer van het stroom.

Haal daarna je SubWoofer Speaker uit zijn kist. dit kan je doen doormiddel van de schroefjes (in mijn geval inbus) los te draaien en de speaker aan zijn onderkant voorzichtig op te tillen, dan valt hij er zo uit.





Aan de ledjes zitten 2 kabels ( + en -) mocht dat niet overduidelijk zijn :schater:.

Deze 2 draajes kun je onderscheiden doordat de + een witte lijn heeft. de nuldraad is helemaal zwart, of effen.



Deze 2 kabels strip je, of 4 in mijn geval, ik had namelijk 2 led strips nodig.

Het plusje van het ene LED stripje las je aan de + van het andere LED stripje. En de nuldraad van beide LED stripjes las je ook aan elkaar. waardoor je dus nog maar 2 kabeltjes hebt, deze soldeer/las/lus je aan de + en - van je subwoofer.



Om het jezelf wat te vermakkelijken kun je ervoor kiezen het koppelpaneeltje uit je sub te halen, deze zit aan de zijkant vast met 4 kruis schroefjes in mijn geval.



daarna kun je de hele module eruit halen en heb je dus meer ruimte om je overige kabels eraan te lussen.



Nadat je dit hebt gedaan pak je je Speaker en ga je beginnen met het Plakken van de LED strips. hier heb ik helaas geen foto's van maar, ik drukte heel voorzichtig mijn speakerdoek heel minimaal naar beneden en plakte de LEDs aan de binnenkant van mijn speakerbehuizing..



Toen ik uiteindelijk klaar was met het plak werk zag mijn eindresultaat er zo uit..





nadat dit klaar is is het simpel een feit van de sub weer in zijn kisten bouwen en het geheel aansluiten in de auto, en als het goed is ziet het er dan zo uit.



*mijn filmpje is op de een of andere manier op de kop geladen. dus dat moet je even mee nemen in je conclusie voor de rest is de microfoon en camera van mijn iphone niet al te best haha, maar het gaat om het effect!

[youtube]R5FIpzdy3fk[/youtube]





Ik hoop dat jullie er iets aan hebben ik zullen nog wel meer tut's uit mijn handen komen de aankomende tijd, maar eerst maar eens zien of ik mijn focus weer normaal kan laten lopen ;)



Groetjes

Thomas!




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire