jeudi 29 janvier 2015

Focus 1 fase 2 Het begon met een andere radio

Aangezien ik nu toch ook besmet ben met het "upgrade je Focus" virus heb ik besloten om hier maar een nieuw topic te starten.



Allereerst dus het verhaal omtrent het plaatsen van de ovale radio in de MK1 waar ik op dit moment nog druk mee bezig ben.

Nadat ik zag dat het Mario @Rhaya gelukt was ben ik ook aan de slag gegaan.

Allereerst heb ik een gebruikte 6000CD uit 2008 op de kop getikt, een aantal kabels (Qaudlock naar ISO - ISO naar Ford) geregeld en getest of dit zou gaan werken.

Allereerst ging de radio wel aan maar na het invoeren van de code viel hij gelijk weer uit.

Maar met behulp van Mario @Rhaya , Wilco @JW, en Anton @antig01 de radio werkend gekregen.

Uiteindelijk hoefde er alleen een extra massa draadje op de radio.



Nu ben ik druk met het verbouwen van het dashboard om de radio erin te passen, en dat is al aardig gelukt, alleen nog de delen van het afwerkpaneel in elkaar voegen, plamuren en spuiten.



En dan een opsomming wat ik verder nog van plan ben of al gedaan heb:



-Pook en handrem hoes vervangen inmiddels uit camel kleurig alcantara nagemaakt.

-Pookknop vervangen is inmiddels vervangen door een knop uit een FoFo MK2 fase2

-Bekleding deurpanelen aanpassen is ondertussen bekleed met hetzelfde alcantara als de pook en handrem hoes

-Recaro bestuurder stoel voorzien van nieuwe bekleding op de zitting gaat een hoes omheen komen van hetzelfde alcantara als er verder al in de auto gebruikt is

-Aantal details aan de buitenzijde van de auto voorzien van dezelfde kleur als er op het radiopaneel gaat komen ik twijfel nog aan hoogglans zwart of het grafietgrijs wat er nu opzit, ik denk zelf dat het laatste wel mooi contrasteert aan de buitenkant van de auto op bijvoorbeeld de dakrails / spiegelkappen / gril / stootstrips in de deuren

-Parrot carkit inbouwen met heel veel geluk een werkende compleet met kabelboom en verloopstekkers uit een sloopauto kunnen halen en inmiddels ingebouwd

-Interieur verlichting uit een Mondeo plaatsen inmiddels ook al in huis, moet alleen nog kijken hoe dit gaat passen :confused:

-Nette set velgen op de kop tikken voor de zomer, want om nu nog een zomer door te rijden op de winterbanden vind ik een beetje zonde inmiddels hier op het forum een nette set cossie look a likes gevonden, alleen nog even kijken hoe en wanneer ik die bij mij ga krijgen :confused:

-Ledlampen besteld voor in de koplampen, allemaal minimaal 2000 lm en 6000k dus in theorie zou dit moeten gaan werken.



Dat is het wel even voor nu maar ik denk niet dat het erbij zal blijven.



Foto's volgen.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire