Ik heb een Ford Focus II 1600 TDCi 109PK uit 2005.
Deze komt pas na een 10-tal kilometer op zijn maximum temperatuur, en dit is altijd lager dan de bedrijfstemperatuur (maximum 85°c).
Nu ben ik eens gaan kijken in de Engineering Test Mode, en zoals je op de foto kan zien staat daar dat de motortemperatuur ongeveer 35°c warmer is dan aangegeven op de teller.
Moet ik mij hierover zorgen maken, of kan het dat de temperatuur in ETM foutief is?
Ook trekt hij in 1ste en 2de versnelling onder de 2000 toeren slecht op, misschien heeft dit er iets mee te maken?
Deze komt pas na een 10-tal kilometer op zijn maximum temperatuur, en dit is altijd lager dan de bedrijfstemperatuur (maximum 85°c).
Nu ben ik eens gaan kijken in de Engineering Test Mode, en zoals je op de foto kan zien staat daar dat de motortemperatuur ongeveer 35°c warmer is dan aangegeven op de teller.
Moet ik mij hierover zorgen maken, of kan het dat de temperatuur in ETM foutief is?
Ook trekt hij in 1ste en 2de versnelling onder de 2000 toeren slecht op, misschien heeft dit er iets mee te maken?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire