Mijn Focus 2 met bovengenoemde motor met 220000 km draait momenteel zonder problemen, al helemaal na een EGR afsluiting. Ook de turbo maakt geen verontrustende geluiden en vertoont geen (slijtage) speling op de as.
Zo links en rechts lezende blijkt het toch wel een motor te zijn die erg onderhoudsgevoelig is en dat vooral de turbo erg kwetsbaar is.
Daarom krijgt de Focus al netjes om de max. 15000 km een oliewissel met goede olie, die overigens erg gauw zwart wordt aan de peilstok.
Olieverbruik is minimaal.
Mijn vraag is:
Heeft extra preventief onderhoud , zoals bijv. een Forte motorflush, reiniging carterpan en -filter, brandstofsysteem/verstuivers ook echt zin, en zo ja, zijn daar ook risico's aan verbonden?
Ik vraag me bijv. bij een motorflush af of er geen vastzittende harde "koek" in de motor los komt en gaat zwerven en leidingen/kanalen/zeven (vooral die van de turbo!) gaan verstoppen, waarmee het middel erger dan de kwaal kan worden.....
Graag jullie oordeel en ervaringen!
Zo links en rechts lezende blijkt het toch wel een motor te zijn die erg onderhoudsgevoelig is en dat vooral de turbo erg kwetsbaar is.
Daarom krijgt de Focus al netjes om de max. 15000 km een oliewissel met goede olie, die overigens erg gauw zwart wordt aan de peilstok.
Olieverbruik is minimaal.
Mijn vraag is:
Heeft extra preventief onderhoud , zoals bijv. een Forte motorflush, reiniging carterpan en -filter, brandstofsysteem/verstuivers ook echt zin, en zo ja, zijn daar ook risico's aan verbonden?
Ik vraag me bijv. bij een motorflush af of er geen vastzittende harde "koek" in de motor los komt en gaat zwerven en leidingen/kanalen/zeven (vooral die van de turbo!) gaan verstoppen, waarmee het middel erger dan de kwaal kan worden.....
Graag jullie oordeel en ervaringen!
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire