dimanche 22 février 2015

Focus 2 fase 1 Pioneer TS-H1703 conus losgetrild??

De rechter voorspeaker van mijn Focus rammelde al een tijdje nogal bij wat meer bas weergave en ondanks het koude weer toch maar het deurpaneel eraf gehaald (en alle clips zijn heel gebleven!). Toen ik de speaker bekeer leek er in eerste instantie niet echt iets kapot te zijn dus de radio maar even aan gezet. Bij de eerste bas zag ik meteen al wat er mis was. De hele conus is logekomen!



Het betreft hier de Pioneer TS-H1703 set die ik 3 jaar geleden rondom ingebouwd heb. Hopelijk blijft het bij deze ene speaker maar ik heb nu nog maar weinig vertrouwen in deze speakers. Wat een rommel!



Hieronder een foto van de conus:





Hebben jullie nog tips om dit goed vast te lijmen? Of is het helemaal einde oefening? Ik wil het voor nu eigenlijk weer zo goedkoop mogelijk werkend maken en op termijn kijken voor andere speakers.



Ook meteen even opgemeten dat deze speakers 7.5cm diep zijn en dat ik tot 9.5cm kan gaan voordat ik tegen het raammechaniek zit.



Groeten,



Bart




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire