vendredi 27 février 2015

Focus 3 fase 1 Welke speakers plaatsen in achterdeuren?

In afgelopen week van een clublid tweeters overgenomen om deze achter in de :focus3: wagon te monteren.

Na demontage van het deurpaneel en eens goed luisteren naar de standaard speakers blijkt dat ik ze eigenlijk niet nodig heb. De standaard speakers geven zelf bijna alleen maar hoge tonen in ieder geval verdraaid weinig bas.



De voor speakers geven wel een redelijke bas maar daar zat af fabriek ook al een tweeter in de deur.

Ik ben geen audiofiel maar achterin moet het beter kunnen denk ik zo. Aangezien het een leasewagen is moet het ook weer terug te bouwen zijn. Tweeters nadien uitbouwen gaat niet lukken (blijvende gaten) maar voor die prijs hoef ik het ook niet te laten.



Wat zouden jullie adviseren om te plaatsen ik wil de radio graag standaard houden.

Clublid @Harry A. gaf al aan om de premium speakers van Ford zelf te monteren.

Heeft er iemand nog iets liggen dat gaat passen anders ga ik op de sloop eens kijken of daar wat kan vinden.

Blijken in gebruikt te zijn in Mondeo, SMax, Cmax en Focus3 dus daar moet voor een redelijke prijs aan te komen zijn.

Hier op het te koop stukje stonden ze in ieder geval niet.



Ben benieuwd wat jullie in dit (budget) geval zouden doen.

Ben ook eigenlijk benieuwd of de standaard versterker deze lagere frequenties wel doorgeeft of dat ik via foCCCus de auto voor de gek moet houden dat er een 9 speaker systeem in zit om dit te bereiken (i.p.v. het nu ingestelde 6 speaker systeem). Kwestie van proberen of zelf de voorste speaker even achter proberen, maar misschien heeft iemand dit al gedaan.



Ik lees het graag.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire