samedi 21 février 2015

Focus 1 fase 2 Injector probleem of cylinderkop?

Heren,

Ik vind het altijd erg leuk om posts van jullie hier te lezen.

Maar nu wordt het tijd voor mijn eerste post.



Ik heb een FoFo 2002 1.8 TDCI 115pk, rijdt altijd heerlijk.

Tot afgelopen week:



- na een tijdje, op de snelweg, kreeg ik een foutcode (Gloeispiraal lampje).

- toen had ik ook veel minder vermogen (bij versnellen), kon nog wel 120 rijden.

- Aan de kant gezet, uitgezet en opnieuw gestart.

- Het starten ging redelijk soepel, maar foutlampje bleef wel.

- Nog behoorlijk normaal naar eindbestemming kunnen rijden.

- Eind van de dag (redelijk koud 4graden C), heel moeizaam starten, veel rook en na even lopen weer uitvallen.

- Ik heb hem zelf uitgelezen. DTC P2336 - knock control limit reached for the cylinder #1

- En heb hem door een Bosch garage laten ophalen.

- Conclusie garage:

- waarschijnlijk injector #1 defect.

- deze is bij een diesel expert gecontroleerd en die vond hem nog goed genoeg.

- Garage: dit is dus waarschijnlijk niet het probleem.

- Garage: met camera in cylinder gekeken en heeft een gat in de cylinderkop gezien.

- Met als eindconclusie motor ten einde, dus kop of gehele motor vervangen. Of afscheid nemen van de Focus.



Het meeste kan ik wel volgen, maar hoe kan de cylinderkop ineens lek raken?

En dat ik dan nog wel normaal kan rijden.



Wat denken jullie er van?

1. Injector er weer inlaten plaatsen en calibratiewaarde met FORScan in ECU zetten?

(http://ift.tt/1AZytUM)

2. Vervangende motor

3. Vervangende cylinderkop

4. Afscheid nemen van de Focus



Gr

Munk




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire